Pics de Clarabides -des d'Estós-

December 17, 2015
December 2015

near Benasque, Aragón (España)

La pasada setmana alguns XIRUQUEROS i amics comuns, vam fer nit al refugi d'Estós. El dia següent vam fer l'ascenció als Pics de Clarabides ...si no els vam fer tots va ser que hi havia un bon gruix de neu i que la boira va invadir els cims de les muntanyes el temps just que voltavem per les seves CRESTES !
Deixem el cotxe a l'aparcament que hi ha a l'inici de la Vall d'Estós.
No més sortir del cotxe comença a ploure i en refugiem en uns edificis abandonats que hi han per la zona d'aparcament.
Després de dues hores de camí, sota la pluja, arribem al refugi d'Estós.
Una dutxa i a sopar!
A les sis i quart toca diana ...i les muntanyes que es lleven.
Ja de camí i superant el Torrent de Gías.
A l'ibón de Gía fem una parada per descansar i reagrupar-nos.
Mentres recuperem forçes observem els pics de la zona dels "Gourgs Blancs".
Potser algún dia els farem tots ..i són 10 cims!
Ens posem en marxa en direcció al port de Gías.
Encara que les probabilitats d'allaus és baixa, la pendent que hem de superar i progressar ens imposa un pèl.
Una curta parada per possar-nos el grampons o raquetes.
A mida que ens acostem al coll la pendent s'enfila de valent, sort que la neu és bona per progressar.
Finalment hem arribat al Clarabide Oriental ...i amb l'"emprenyadora" boira pel mig.
Dels següents pics no tenim fotos colectives del cim, ja que jo i en Marc vam avançar-nos per intentar fer el Gías i no vam coincidir amb el resta del grup.
En Marc i jo que anem a intentar en fer el pic de Gías ...mentres el resta del grup baixa pel mateix camí de pujada.
Amb aquesta neu veiem complicat de superar la canal d'accés al cim del Gías.
Decidim d'abandornar i retornem davallant per la Bretxa de Gías, sembla igual de factible que la pendent del Port de Gías.
Després de retrobar-nos amb tot el grup, continuem el camí de baixada.
A l'ibon de Gías tornem a parar per un mos.
Agafem les quatre coses que hem deixat al refugi i davallem la Vall d'Estós direcció als cotxes.