Circular al Puigmal d'Er des del Collet de les Barraques

Photo ofCircular al Puigmal d'Er des del Collet de les Barraques Photo ofCircular al Puigmal d'Er des del Collet de les Barraques Photo ofCircular al Puigmal d'Er des del Collet de les Barraques

April 9, 2024
April 2024

near Planoles, Catalunya (España)

El Puigmal d'Er (o simplement Puigmal) és el pic de més de 2900 m més oriental del Pirineu i un dels cims més visitats de l'Olla de Núria. Nombroses rutes (des de Núria, des de Fontalba, des del Collet de les Barraques, des d'Er) permeten accedir al seu cim en en qualsevol època de l'any.

Nosaltres hem triat una ruta hivernal circular des del collet de les Barraques, on s'hi arriba per una carretera de poc més de 9 km des de Planoles. La ruta clàssica segueix la Vaquerissa en direcció nord-oest fins a la carena. Decidim però seguir el GR 11 en direcció a Fontalba, passant per la font del l'Home Mort i el Collet d'Estavarís.
Des de Fontalba seguim la via clàssica per pujar al cim del Puigmal, passant pel Cim de la Dou i el Cim del Borrut.
La baixada per la carena cap al Pas del Lladres no ofereix cap dificultat. Girem a sud-est i seguim el filat del bestiar fins al bosc i l'aparcament del Collet de les Barraques.

La ruta no té cap dificultat tècnica però és exigent físicament tant per la distància com pel desnivell acumulat.

IBP: 153

Ruta circular des de Aparcament Collet de les Barraques passant per:
- Collet de les Barraques (0.5 km)
- Font Margarita (1.6 km)
- Font de l'Home Mort (2.7 km)
- Collet d'Estevenís (4.2 km)
- Cim de la Dou (8.4 km)
- Cim del Borrut (9.7 km)
- Puigmal (10.8 km)
- Coll de la Pastera (11.8 km)
- Coll de les Clotes (12.4 km)
- Pas dels Lladres (14.9 km)
- Barraca del Teixidor (18.0 km)