Circ dels Pessons en raquetes

March 1, 2018
February 2018

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

CAT:
Bonica ruta de raquetes. Hem gaudit d'un paisatge meravellos glaciar hivernal de les montanyes pirinenques d'Andorra.

Comencem la ruta deixant el cotxe al parquing del Grau Roig, vigileu ja que a l'hivern la carretera està molt congestionada degut a tots els esquiadors que pugen a les pistes de Granvalira. Aixi que recomano llevar-se ben d'hora per no trobar-se enmitg de l'embús.

Un cop deixat el cotxe al parking agafeu raquetes i dirigiu-se a l'estany primer. Comentar que nosaltres vam pujar per la pista (d'esqui) mes a la dreta de l'estació i es pot escurçar si s'agafa la seguent pista, ja que aquest primer tram sinó és bastant empinat.

Un cop a l'estany primer es fa la ruta circular, passant per sobre dels llacs que es troben soterrats per la neu i alguns gairebé ni t'he n'adones que passes per sobre!! hem estat molt tranquils durant tota la ruta, excepte només al principi on es coincideix amb les 'autopistes' de les pistes d'esqui i alguna moto de neu,

Paisatges esplendits amb un gran dia, i neu pols, hem tingut molta sort! ruta en general fàcil tret de la primera pujada i ultima baixada bastant empinada.

CAST:
Bonita ruta de raquetas. Hemos gozado de un paisaje glaciar invernal por las montañas pirenaicas andorranas.

Empezamos la ruta dejando el coche al parking de la estación del Grau Roig. Vigilar ya que en invierno, la carretera suele estar muy congestionada debido a la gran cantidad de esquiadores que suben a las pistas de Grandvalira. Asi que recomiendo levantarse temprano para evitar encontrarse con el atasco.

Una vez aparcado el coche, coger raquetas y dirigiros al lago 'Primer'. Comentar que nosotros subimos por una pista de esqui, la de más a la derecha de la estación pero se puede acortar si se coge la siguiente pista mas a la izquierda, ya que sinó este primer tramo tendrá una pendiente bastante pronunciada.

Una vez llegado al Lago Primero, la ruta es circular, pasando por encima de los lagos que quedaran debajo la nieve y a veces ni nos daremos cuenta que estamos pasando encima de ellos! Muy tranquilos durante toda la ruta excepto el principio donde se coincide con las 'autopistas' de las pistas de esquí y alguna moto de nieve.

Paisajes esplendidos con un gran dia que hemos tenido, con nieve polvo. Mucha suerte! En general es una ruta facil excepto el primer tramo, donde la subida y posteriormente bajada serán un poco empinadas.