CEP-La Carabassa

March 29, 2015
February 2014

near Girult, Catalunya (España)

Nota: el track no arriba al cim de la Carabassa

El dissabte 15 de febrer vam fer la primera sortida de neu d’aquest curs. Ens vam dirigir a la Cerdanya, i després d’esmorzar a Puigcerdà vam anar cap a Meranges. Després de passar el poble trobem una corba on altres cotxes estan palejant neu per fer la pujada possible als cotxes; poc després arribem al Camp Llong, on deixem el cotxe.
El nostre objectiu, el pic de la Carabassa (2.737 m). Es tracta de fer mes de mil metres de desnivell. El dia es mig núvol, i per la tarda anuncia l’arribada d’un front tempestuós des de l’oest i el nord. Ens allunyem dels cotxes i en començar a pujar ens posem les raquetes, anem combinant trams ben drets amb alguns de més suaus.
Pugem per un bosc espès, tot i que trobem clarianes de tant en tant, la pujada es fa dura, ja que l’objectiu es pujar una mica més de mil metres de desnivell. La neu està una mica pastosa, no és perfecta per pujar amb les raquetes, tot i així anem fent. Després de travessar una segona pista, trobem un petit refugi lliure.
Seguim amunt, el bosc va clarejant tot i que es manté. De tant en tant ja podem veure la línia de la carena, a dalt sembla que fa vent i veiem com els núvols van travessant el coll per on hem d’assolir la carena. A mida que ens anem apropant el vent ens afecta més, i tot i que no és incapacitant, incomoda. Tot i així, en apropar-nos al coll el vent es fa més fort i els núvols cada vegada són més foscos.
Uns esquiadors que baixen del coll ens diuen que el vent és molt fort i que han renunciat a seguir, no fan un bon pronòstic del que ve per l’altra banda del coll. La majoria decidim girar cua i deixar la Carabassa per un dia més propici, comencem a desfer el camí, només en Manel i l’Ilde, amb esquís, perseveren per fer el cim. En baixada els esquiadors han de vigilar, perquè la neu no és gaire bona per baixar ràpid.
Fem una paradeta al refugi lliure per agafar força i ens dispersem en la baixada als cotxes, tot i que sense perdre ningú. Una bona excursió, tot i no haver fet cim (la majoria).

Excursió realitzada pel grup de Muntanya del Centre Excursionista Puigcastellar al febrer de 2014