Photo ofCarena Tosa del Braibal i volta al Llac d'Engolasters, Sant Miquel d'Engolasters (Andorra) Photo ofCarena Tosa del Braibal i volta al Llac d'Engolasters, Sant Miquel d'Engolasters (Andorra) Photo ofCarena Tosa del Braibal i volta al Llac d'Engolasters, Sant Miquel d'Engolasters (Andorra)

March 27, 2018
March 2018

near Sant Miquel d'Engolasters, Escaldes-Engordany (Andorra)

Carena Tosa del Braibal i volta al Llac d'Engolasters, Sant Miquel d'Engolasters (Principat d'Andorra).
***

Sortim del primer aparcament del Llac d'Engolasters, seguint el GR11 i Itinerari senyalitzat de l'antic camí hidro-elèctric CIRCUIT DE LES FONTS, molt planer i amb baranes de fusta.

Aquí ja hi havia neu i força gel, aleshores els bastons imprescindibles per no relliscar. Sap greu trobar en el primer tram d'aquest recorregut adaptat per discapacitat visual, tantes tifes de gos que els amos no recullen. Una vergonya :( És a dir, que no solament havies de vigilar pel gel...

El camí passa per dins un túnel, per un mirador sobre Andorra La Vella i diverses fonts naturals: Font de les Ordigues, Font de les Molleres Font dels Corralets.

A partir d'una zona amb taules de fusta i caseta amb llar de foc, continua el GR empedrat (Camí dels Matxos) fins a Coll Jovell.

A COLL JOVELL hi ha una cruïlla de camins, on abandonem el GR 11 per seguir el "Camí de la Tosa del Breival"..... que... més que un camí és una escalada amb forts pendents entremig de bosc de pi roig. Ens posem les raquetes i anem pujant per les pales de neu fent ziga-zagues. Aquesta serà la tònica: dures pales molt dretes i molta neu. Passem per un tram delicat de blocs de pedra, on amb neu cal parar atenció perquè no es veuen els forats. La pala final presagia ja el final de la zona de bosc, que surt la carena. Aquí hem fet mitja volta doncs el temps també s'ha girat amb mal pronòstic per continuar el km atapèït de neu que ens quedava fins el cim de la TOSA DEL BRAIBAL.

Desfem tot el què hem pujat, aprofitant les nostres petjades, fins l'Aparcament.

Per acabar la ruta, obligatori una volta al LLAC D'ENGOLASTERS, recomenable el Camí inundable...si no està inundat!!!

Bones caminades!!!

- Mirador
- Font de les Molleres. GR11 Camí dels matxos barana sense pdte gel
Vies d'escalada
- Font dels Corralets. Caseta bbke taules picnic, paperes...
Coll Jovell: pal indicador 2h40' a la Tosa del Braibal i rètol de "Benvinguts" Vall del Madriu, Perafita Claror.
Banc mirador senyals groc. Cami de la Tosa del Braibal
Bars rtes llac i cel i la dama del llac
Llac Engolasters. Cami Inundable
Cami del Mig

Photo ofPkg1 engolasters circuit de les fonts retol it silvícola Photo ofPkg1 engolasters circuit de les fonts retol it silvícola

Pkg1 engolasters circuit de les fonts retol it silvícola

Font de les ordigues

Tunel

Mirador

Photo ofFont de les molleres. Gr11 cami dels matxos  barana sense pdtegel Photo ofFont de les molleres. Gr11 cami dels matxos  barana sense pdtegel

Font de les molleres. Gr11 cami dels matxos barana sense pdtegel

Vies escalada

Photo ofFont dels corralets. Caseta bbke taules picnic paperes Photo ofFont dels corralets. Caseta bbke taules picnic paperes Photo ofFont dels corralets. Caseta bbke taules picnic paperes

Font dels corralets. Caseta bbke taules picnic paperes

Photo ofColl jovell pal ind 2h40 tosa del braibal. Benvi guts vall del madriu perafita claror Photo ofColl jovell pal ind 2h40 tosa del braibal. Benvi guts vall del madriu perafita claror Photo ofColl jovell pal ind 2h40 tosa del braibal. Benvi guts vall del madriu perafita claror

Photo ofBanc mirador senyals groc. Cami d la tosa d braibal Photo ofBanc mirador senyals groc. Cami d la tosa d braibal Photo ofBanc mirador senyals groc. Cami d la tosa d braibal

Banc mirador senyals groc. Cami d la tosa d braibal

Gran pi

Blocs pedra

Rampa

Pkg1 pagament dill a diss exc dium i fest 9.30 a 13 i 15 a 20h

Pkg 2 rte obert migdia 12 a 17h

Circuit del bosc la carbonera

PictographMooring point Altitude 5,351 ft
Photo ofBars rtes llac i cel i la dama del llac Photo ofBars rtes llac i cel i la dama del llac Photo ofBars rtes llac i cel i la dama del llac