CAPDELLA-ESTANY FILIÀ-CABANA FILIÀ-PORT DE FILIÀ-PORT DE MANYANET-CAPDELLA

Photo ofCAPDELLA-ESTANY FILIÀ-CABANA FILIÀ-PORT DE FILIÀ-PORT DE MANYANET-CAPDELLA Photo ofCAPDELLA-ESTANY FILIÀ-CABANA FILIÀ-PORT DE FILIÀ-PORT DE MANYANET-CAPDELLA Photo ofCAPDELLA-ESTANY FILIÀ-CABANA FILIÀ-PORT DE FILIÀ-PORT DE MANYANET-CAPDELLA

one day 8 hours 50 minutes
March 28, 2017
March 2017

near Cabdella, Catalunya (España)

A la entrada del poble hi ha un petit aparcament amb un mirador, bon lloc per a començar l'itinerari. Capdella (1.420m) es el poble mes alt de la Vall Fosca ,sortim pel seu capdamunt cap a la vall de Filià, direcció W i ens anem enfilant pel costat del riu del mateix nom. L'objectiu es anar fins a l'estany de Filià interessant per ser assentat sobre esquists i ser el més meridional dels estanys glacials de Catalunya, això li confereix certa singularitat. El Circ de Filià es preciós però ha quedat visualment malmès per un nyap de construcció d'unes pistes d'esqui sense acabar i amb estructures abandonades. Construïm poc més amunt de la Cabana de Filià unes coves de neu per passar-hi la nit. La següent etapa passem pel Portarró de Manyanet des d'on es gaudeix d'àmplies i magnifiques vistes del Pirineu occidental. Enllacem amb el GR-11.20 i seguim baixant cap a Capdella pel camí ral que antigament unia la Vall Fosca i la Vall de Boí, anomenats ara Camins Vius que son una xarxa de camins que envolten el Parc Nacional d'Aigües Tortes i St.Maurici.