CAP DEL VERD amb raquetes, des d'ermita Santa Margarida, Gósol

Photo ofCAP DEL VERD amb raquetes, des d'ermita Santa Margarida, Gósol Photo ofCAP DEL VERD amb raquetes, des d'ermita Santa Margarida, Gósol Photo ofCAP DEL VERD amb raquetes, des d'ermita Santa Margarida, Gósol

February 22, 2017
February 2017

•   3.3 1 review

near Gósol, Catalunya (España)

Cap del Verd amb raquetes, des de l'ermita Santa Margarida, Gósol.

Una ruta clàssica per fer amb raquetes, molt apacible aquesta vessant suau per ascendir al Cap del Verd, de 2.282 metres d'altitud (100 CIMS).

Anada i tornada pel mateix recorregut, doncs hem anat obrint petjada per la neu en la major part. A l'últim tram hem trobat més d'un metre de neu.

Inici: Pista de sorra en direcció a l'ermita de Santa Margarida (ens deixa a prop). Ull, no hi ha gaire lloc per aparcar; deixem el vehicle en un marge de la pista.

▪︎RECORREGUT:
Pal indicador.
Abeurador.

Ermita de Santa Margarida (any 1536).

Cruilla pista; continuen les marques de GR.

Coll de la Mola.

Portell de l'Os (barrera).

Pla de la Font.

Mirador Cap del Verd.

CAP DEL VERD (2282 m.a.), amb un panell indicador de cims i una fita de pedres, sobre la qual han construit una mini- caseta de fusta amb el teulat de pissarra, i a dins una llibreta de signatures. Més enllà està el Mirador del Cap del Verd, amb un altre Panell indicador. Precioses panoràmiques: albirem fins a la Presó de Busa, el Pantà de la Llosa del Cavall, la Serra d'Ensija, el Pedraforca...

Un dels 100 CIMS del projecte de la FEEC.

***

A prop de Gósol tenim el cim de la GALLINA PELADA o Cap Llitzet (2.322 m.a.), també apte per fer amb raquetes de neu i també dins el projecte 100 Cims.

Bona caminada!

PictographWilderness hut Altitude 5,039 ft

Pal indicador

Pal ind

PictographMountain hut Altitude 5,174 ft

Abeurador

PictographWilderness hut Altitude 5,194 ft

Santa Margarida (any 1536)

Sta marga 1536

Cap del verd

• Photo of msoengas
    msoengas Jan 7, 2018

Vaig fer la ruta el dia 5/1/2018. vaig arribar fins el coll de la mola sense raquetes tot i que les zones obagues havia un bon toll de neu. A partir del portell de l'Ós les raquetes eren necessàries degut a la neu humida i tova. Aquest dia i partir d'aquest indret la boira i el vent van complicar l'ascens.
    El track tot i que és fàcil de seguir a la part alta et porta per un passos on la neu s'hi acumula amb força i crec que hi han altres alternatives.

Les marques del GR t'acompanyen durant un bon tros fins el coll de la mola.

Amb neu, necessària bona forma física.