Photo ofCAP DE LA COMETA DEL FORN (ANDORRA): Des de la carretera N-22 (L'Ospitalet - El Pas de la Casa) Photo ofCAP DE LA COMETA DEL FORN (ANDORRA): Des de la carretera N-22 (L'Ospitalet - El Pas de la Casa) Photo ofCAP DE LA COMETA DEL FORN (ANDORRA): Des de la carretera N-22 (L'Ospitalet - El Pas de la Casa)

March 7, 2023
March 2023

near L'Hospitalet-près-l'Andorre, Occitanie (France)

L'objectiu inicial del dia era fer el Roc Melé (2.811 m) però finalment ens vam quedar en el cim previ, el Cap de la Cometa del Forn (2.691 m).

Realment és una ruta que no és massa recomanable de fer amb raquetes. Un cop s'inicia la pujada, quan assolim els refugis del Pla de la Vaca Morta, aquesta esdevé molt incòmoda en raquetes (tant a la pujada, com a la baixada). S'ascendeixen uns 1.000 m en 3 km aprox, cosa que la fa molt pronunciada. Si a això hi sumem que vam haver d'obrir traça tota l'estona i que la neu era força humida, doncs es va convertir en un ascens força pesat. D'aquí que deixéssim el Roc Melé per un altre dia!

Més enllà de tot això la ruta té unes vistes constants sobre la zona del Pas de la Casa que són espectaculars. Un cop assolida la carena del Cap de la Cometa les vistes sobre el Nerassol i la vall de Siscar, en primer terme, i la resta de valls i muntanyes que s'hi veuen també són per a badar-hi una estona.

Photo ofCAP DE LA COMETA DEL FORN (2.691 m) Photo ofCAP DE LA COMETA DEL FORN (2.691 m) Photo ofCAP DE LA COMETA DEL FORN (2.691 m)

CAP DE LA COMETA DEL FORN (2.691 m)

Estació meteorològica

PictographWilderness hut Altitude 5,893 ft

Pla de la Vaca Morta (refugi lliure)