Bosc del Gerdar amb raquetes

March 20, 2015
February 2015

near Sorpe, Catalunya (España)

El Bosc del Gerdar, també conegut com la Mata de València, situada dins de la zona perifèrica del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de St. Maurici, a les Valls d'Àneu, és una de les avetoses més grans i ben conservades d'Europa i la més important de la Península Ibèrica.
L'itinerari transcorre entre la vall de Cabanes a l'oest, el riu de la Bonaigua al nord i les Planes de Son al sud, en la seva major part per zona boscosa. És un itinerari curt i relativament fàcil (per a gent acostumada a caminar amb raquetes), que podrem realitzar en un matí, amb els amics o la família.

Punt de sortida: refugi del Gerdar, accés per la ctra. de la Bonaigua, C-28 passat València d'Àneu direcció Vall d'Aran, poc després de passar el trencall de Sorpe, trobarem un trencall a mà esquerra que ens portarà al refugi (pista asfaltada) on hi ha una petita zona de pàrquing al costat dels contenidors.

Punt d'arribada: les Planes de Son, accessible des del poble de Son per pista asfaltada (1km aprox.).

Dificultat: L'itinerari pel bosc del Gerdar està marcat amb marques grogues, tot i així, amb neu pot ser difícil seguir-les. Hem d'estar al cas en els encreuaments.

Mapa aconsellat: Mapa St. Maurici 1:25.000, Editorial Alpina, 2014.

Observacions: informar-vos de les condicions meteorològiques i del perill d'allaus al web del meteocat.cat