Bony de la Pica (100 cims) i pic d'Enclar des el Pla de la Cot

Photo ofBony de la Pica (100 cims) i pic d'Enclar des el Pla de la Cot Photo ofBony de la Pica (100 cims) i pic d'Enclar des el Pla de la Cot Photo ofBony de la Pica (100 cims) i pic d'Enclar des el Pla de la Cot

February 1, 2016
February 2016

near Pal, La Massana (Andorra)

Excursió hivernal amb raquetes al Bony de la PIca (2402 m) , anomenat pic d'Enclar també a la FEEC
Una vegada ho varem intentar des els Cortals de Sispony, on arribarem amb 4 x 4 per una pista gelada (mai més), desprès de pujar mes de 500 metres amb neu ens varem quedar a coll Mercader perque no portàvem raquetes.
Aquest cop sortim de la estació d'esqui de Pal, pugem al telecadira la Serra2 de la Caubella, que ens deixa en el Pla de la Cot.
Seguim uns metres per la pista d'esqui direcció el cap del Cubil. Aviat ens desviem a l'esquerra per seguir les marques groges del camí del Pic d'Enclar. Es planer i ben marcat i avui sense neu en la solana. No tardem molt en arribar a Coll Mercader, frontera d'Andorra amb Catalunya.
Ara ja ens posem les raquetes per encarar la forta pujada dalt la carena (pic d'Enclar) que fem seguint les marques dels arbres i desprès per on ens sembla menys pendent (tot ho es)
Quan arribem dalt, trobem una fita de pedra vertical que deu ser l'Enclar. Anem carenant una estona, amb núvol i boira a la banda solana, fins que trobem un pal. Es el Bony de la Pica ; una mica abans del vertex geodesic que ens queda més baix.
El Bony de la Pica, amb 2402 m, es el punt més alt de la Parròquia d'Andorra la Vella i un dels 100 cims de la llista FEEC.
Las tornada la fem per on hem vingut, baixem una estona sense raquetes i clavant talons, pel fort pendent. Cap problema a partir de col Mercader. No hem trobat ningú.

Un altre "100 cim" al sac

Bony de la PIca

29-ENE-16 1:49:19PM

Collada de Montaner

Pic d' Enclar

PictographMountain hut Altitude 6,812 ft

Pla de la Cot

29-ENE-16 4:18:17PM Final del telecadira la Serra2. Bar-restaurant.