Biogradska gora - Biograsko jezero - katun Laništa - na krpljama

March 7, 2022
March 2022

near Šljivlje, Mojkovac (Montenegro)

U zimskom periodu, kad je rampa na asfaltnom putu spuštena na 3km od Biogradskoj jezera, već odatle može da se krene u lepu turu na krpljama. Treba samo sačekati dan nakon što padne dobar sneg i krenuti lagano od rampe do jezera, kroz fantastičnu šumu Biogradske gore. Kad se stigne do jezera, na levo ide šumski put sa planinarskim markacijama. Tu obično prestaju tragovi drugih ljudi i kreće pravo uživanje na krpljama.

Prati se markacija do mesta gde se put odvaja desno ka Crnoj glavi, a levo za Jarčeve strane i katun Laništa. Mi idemo levo i dalje kroz šumu. Na mestu gde staza spušta u dolinu do potoka i gde treba da se pregazi potok, zimi i po svežem snegu treba biti oprezan i gaziti koram po korak jer je strmo i može da se odroni sneg pod nogama.

Kad se pređe potok, sledi konstantni blagi uspon kroz šumu i izlazak iz nje baš ispod impozantnih Jarčevih strana. Put onda vodi praktično oko ovog vrha i onda spušta ka velikoj čistini na kojoj ja katun Laništa, koji je u zimskom periodu prazan.

Treba obratiti pažnju na deo negde oko šestog kilometra, gde se izlazi na kratko iz šume i stoji tabla sa obaveštenjem da je katun Laništa na 1800 metara od tog mesta. Kad se prođe ta livada, planinarska markacija vodi levo nizbrdo, ali za hodanje ka krpljama je bolje držati se uspona na desno gde se hvata drugi šumski put koji nije markiran, ali se ne gubi visina.

Vratili smo se istim putem, prateći svoje tragove, što značajno ubrzava kretanje kroz sneg.