Berguedà (Rasos de Peguera): Ruta de raquetes per l'antiga estació d'esquí

Photo ofBerguedà (Rasos de Peguera): Ruta de raquetes per l'antiga estació d'esquí Photo ofBerguedà (Rasos de Peguera): Ruta de raquetes per l'antiga estació d'esquí Photo ofBerguedà (Rasos de Peguera): Ruta de raquetes per l'antiga estació d'esquí

April 2, 2024
April 2024

near Castellar del Riu, Catalunya (España)

Senzilla circular de raquetes per l'antiga estació de Rasos de Peguera aprofitant les darreres nevades de març que han deixat un entorn espectacular. Passarem pels antics remuntadors ara en desús i agafarem diversos trams de les pistes. Ruta sense dificultat per gaudir d'uns bonics boscos i unes vistes magnífiques de Port de Comte, Serra d'Ensija, Cadí, etc també tot cobert de neu.
Distància Total=5,2 Km
Desnivell Total=275 m
IBP-INDEX=47
Els punts de pas són:
Aparcament Creu del Cabrer de Rasos de Peguera-Camí de Rasos-Remuntador La Gleva-Remuntador Canals-Collet de Catllarí-Remuntador La Creu-Coll Creu de Cabrer-Mirador-Remuntador Les Soques-Remuntador La Creu-Antic Edifici Serveis-Aparcament.
Descripció de la ruta:
Com ja he comentat, es tracta d'una passejada sense cap dificultat, per tal d'aprofitar el magnífic aspecte que ens han deixat les darreres nevades de finals de març. Realment està tot espectacular, però em temo que en pocs dies desapareixerà tota la neu ja que han previst temperatures molt elevades. He fet una senzilla circular passant per tots els antics remuntadors de la estació d'esquí, ara fora de servei, i arribant a algun mirador. Principalment he seguit la traça de les antigues pistes per evitar passar entre els arbres ja que la neu anava caient. Evidentment es pot fer molt més llarga però la idea d'avui era fer un comiat de la temporada de neu i aprofitar per després visitar altres bonics racons de la zona, com la Riera de Metge, el Pont de Pedret i el Gorg de les Bruixes a tocar del Pont.
Les vistes des de qualsevol punt del recorregut, per descomptat espectaculars, veient Port de Comte, Serra d'Ensija, Cadí, Cogulló d'Estela, etc. Molts d'aquest llocs amb molta neu. I poc més a dir, suposo que ja serà la darrera raquetada de la temporada.
Espero us agradi!

Punt de pas

Photo ofAntic remuntador La Gleva. Vistes a Port del Comte, Cadí i Serra Ensija Photo ofAntic remuntador La Gleva. Vistes a Port del Comte, Cadí i Serra Ensija Photo ofAntic remuntador La Gleva. Vistes a Port del Comte, Cadí i Serra Ensija