Beret-Santuari de Montgarri-Beret

December 9, 2015
December 2015

near Bagerque, Catalunya (España)

HISTÒRIA:
El poble i santuari de Montgarri, situat aigües avall del Pla de Beret a la vall del Noguera Pallaresa, esdevingué lloc de pas cap al Pallars Sobirà i les valls franceses del Coseran, utilitzat tant per contrabandistes com pels ramats en una u altra direcció.
Durant la Segona Guerra Mundial els passos de muntanya que comunicaven amb França foren utilitzats pels fugitius de l´Europa ocupada pels nazis. L´existència de Montgarri permeté acollir a alguns evadits que arribaven extenuats després de llargues jornades de caminar a peu per camins de muntanya, a fi de descansar i recuperar forces abans de continuar trajecte cap alguna població.

DISTÀNCIA:

HORARI:
2 h 30 min

ACCÉS:
Des de el poble de Baqueira si venim de la Bonaigua agafarem el desviament a la dreta, si venim per la carretera de Vielha agafarem el desviament a l´esquerre, 8,7 km direcció al Pla de Beret on deixarem el cotxe al pàrquing, i començarem la ruta per la dreta del riu Noguera Pallaresa, després de 4,7 km arribarem a un desviament on hi ha un panell informatiu, deixarem la pista per la que veníem i passarem per un porto de fusta, després ens trobarem un refugi i a l´esquerre creuant el riu el Santuari de Montgarri. Tornarem per la pista que va paral·lela al riu fins al pàrquing de Beret.