Belvedere+coll de Pam+ Cinc Llacs

December 31, 2013
December 2013

near Font-Romeu-Odeillo-Via, Languedoc-Roussillon (France)

Arribem abans de les 10 al sector Belvedere (Coll de Pam) de les pistes d'esqui de Font Romeu. Tot seguit ens posem les raquetes i seguim les indicacions "Trois Lacs". El problema es que hem d'anar travessant pìstes, aquest diumenge força concorregudes. No ens agrada gaire, però no tenim més remei. Fem un tros lliure pel bosc abans de passar sota les telecadires. Un cop travessada la darrera pista trobem el camí, ben senyalat i amb traça feta.
Anem baixant fins l'estany Pradella (el primer llac), tirem a la dreta per passar pel estany Negre i més tard trobem el Llong o Llarg, que fa honor al seu nom). Anem fent pujades i baixades fins trobar el del Recó (o Bulloseta). Ja veiem la renclusa de les Bulloses i el hotel Bones Hores. Travessem el riu Tet i mengem l'entrepà a les taules del refugi CAF Bulloses acompanyat d'una copa de ví.
Passem per la presa de Bulloses amb l'estany tot gelat (el cinqué). La tornada es molt ràpida, passant per l'estany Pradella.
Una excursió recomanable tant estiu com hivern, a l'hivern cal tenir molta cura a les pistes. També es pot fer els Cinc Llacs sortint del Pla dels Avellans, però cal tenir un vehicle apropiat o ser atrevit per conduir sobre neu/gel.

PictographLake Altitude 6,440 ft

PictographLake Altitude 6,601 ft

PictographBridge Altitude 6,526 ft

Pont riu Tet

Travessa el riu Tet i ens porta a la carretera cap a la presa de les Bulloses. Te un cartell de pesca molt gran. El riu passa sota el gel