Bastiments (2881m.)

March 9, 2014
March 2014

near Setcases, Catalunya (España)

Per la carretera que puja a les pistes d'esqui de Vallter 2000 desde Setcases, als ultims revolts de l'esquerra trobem un petit aparcament, just al costat trobem una senyal seguida d'un corriol, començem aqui.
Aquest corriol ens porta cap al refugi d'Ulldeter, pero avans trobem una senyal que ens indica el coll de Noufonts pel GR11, en aquest punt decidim deixar el GR per pujar per la bora del riu Ter i tornar-lo agafar mes amunt, aixi fer la ruta una mica diferent. Un cop tornem agafar el GR despres de creuar-nos amb una pista d'esqui podem veure a la dreta el nostre objectiu d'avui, a l'esquerra ens anirà apareixent el coll de la Marrana entre el Gra de Fajol i Bastiments. Acabem de fer la interminable pujada cap al cim, un cop a la creu ens indica l'inici de la carena del Bastiments, continuem cap a l'Oest i trobem el Vertèx geodesic, el punt mes elevat,i mes enlla al final de la carena un monument d'un piolet. Per tornar desfém el camí i continuem pel GR11 ara sense deixar-lo, ens portarà cap al refugi d'Ulldeter i a la senyal que hem trobat a l'inici. Aquesta es una ruta gens dificultosa mes que la de superar el desnivell que ens trobarem al coll de la Marrana i la pujada final cap al cim. Sense risc d'allaus

Coll de la Marrana

• Photo of Anachu
    Anachu Mar 14, 2014

Buenas.
    queremos ir mañana a hacer esta ruta. Crees que esta mas apta para raquetas o mas bien crampones?
    gracias

• Photo of ricardobalaguer
    ricardobalaguer Mar 15, 2014

Hola Anachu, con raquetas subiras bien hasta la cruz, pero si quieres azercarte al otro extremo de la carena mejor hacerlo con crampones, alli arriba el viento barre la nieve y esta helado, la bajada de la pala del Bastiments tambien los recomiendo por la fuerte pendinte. Disfrutad que es muy xulo!!!!

• Photo of Anachu
    Anachu Mar 17, 2014

Muchas gracias por contestar. al final devido a la falta de nieve la hicimos sin raquetas y no tubimos ningun problema ya que el camino estaba muy marcado de los esquis y apenas hizo vienta arriba. Esta decision la tomamos por el consejo de un compañero que ya bajaba y nos lo comento. Sobre el viento en la cresta solo uvo un poco. La bajada nosotros la modificamos un poco hacia el pic de la dona y cortando hacia las pistas. la verdad es que la ruta es preciosa.