Photo ofAscensió al pic de la Mina (2.683 m) des del coll de Pimorent Club Excursionista Cerdanya (GREC) Photo ofAscensió al pic de la Mina (2.683 m) des del coll de Pimorent Club Excursionista Cerdanya (GREC) Photo ofAscensió al pic de la Mina (2.683 m) des del coll de Pimorent Club Excursionista Cerdanya (GREC)

3 hours one minute
1947
December 17, 2023
December 2023

near Porté-Puymorens, Occitanie (France)

Situat al nord de la llarga serra granítica de l'Orri de la Vinyola, és d'altitud modesta si se la compara amb la d'altres pics del voltant, però no per això deixa de ser atractiu, amb un bon panorama des del cim i ideal per pujar-hi amb raquetes de neu. És fàcilment accessible des del coll de Pimorent i proper a l'estació d'esquí de Porté-Puymorens, per la qual cosa és també freqüentat per esquiadors que s'inicien en l'esquí de muntanya.

Coll de Pimorent.

Deixem el cotxe a l'aparcament del coll i prenem una pista en direcció al pic de la Mina que de seguida trobem nevada. Allà ens posem les raquetes.

Telecadira del Dôme de la Mina

Trobem les pistes d'esquí de l'estació, que voregem per la dreta amb algun tram de pendent més pronunciat però assequible per a les raquetes. Bon panorama circumdant.

Estació superior del telecadira

Molts esquiadors no passen d'aquest punt. Nosaltres continuem amunt en direcció a l'espatlla del pic de la Mina. La inclinació torna a augmentar. Ferma pujada fins a l'espatlla.

Espatlla del pic de la Mina

El panorama s'obre cap al pic dels Pedrons, els pics de Font Negra i les puntes de la Vinyola. Queda força avall l'estació superior del telecadira. A la carena final hi ha poca neu, però tot i això s'hi pot pujar amb les raquetes posades.

Cim del pic de la Mina (2.683 m)

Panorama formidable de la vall de l'Arieja i de les seves muntanyes al nord. El panorama s'allarga a llevant fins al Carlit i el puig Peric i a ponent fins a la pica d'Estats i la Maladeta amb l'Aneto. Baixem, ara sense raquetes, per la cresta a l'espatlla, on ens les tornem a posar.

Aparcament del coll de Pimorent

Hi tornem de baixada seguint la mateixa ruta.

• Photo of SòniaMas
    SòniaMas Dec 18, 2023

Molt bé però recorda posar al títol greccerdanya a continuació del que has posat.

• Photo of Manel Figuera Abadal
    Manel Figuera Abadal Dec 18, 2023

Fet.

• Photo of SòniaMas
    SòniaMas Dec 18, 2023

Gràcies així si algú busca les rutes grec a wikilok li.surten deseguida i per insta igual.