Aransa Carena del Puig Punço

February 13, 2014
February 2014

near Arànser, Catalunya (España)

La nostra intenció era pujar amb raquetes al Monturull. Ahir ho varem intentar però ens va nevar. La previsió d'avui es dia solejat i ho tornem a provar.
Sortim de la estació d'esquí nórdic d'Aransa (1868 m)i anem pujant sense raquetes per la vora de les pistes sense trepitjar la traça. Passem per sota el refugi Prat Miró i trenquem cap a l'esquerra. Abans d'arribar al coll de Dalt, deixem la pista d'esquí nordic i seguim per un altra més estreta que es du al coll. Aquesta pista passa el coll i va cap a Bescaran, la seguim una mica més en pujada fins que ens hem de desviar cap a la dreta per pujar cap a la carena. Ens posem les raquetes i comencem amunt pel bosc fent llaçades. Fins aquí vàrem arribar ahir.

Sortosament per nosaltres veiem que la traça continua, dos persones van davant nostre. La pujada es forta, però molt bonica. Poc a poc el paisatge es va glaçant amb els arbres gebrats que fan figures moldejades pel vent.

El cel es va tapant i al arribar dalt la carena ens reb una forta ventada. Fa molt fred i anem trobant plaques de gel on no es claven les raquetes. Endevinem davant nostre els 2 excursionistes, que decideixen recular. Farem el mateix,no val la pena arriscarse si no hem de veure res. Ens fem la foto i avall. No hem arribat ni al Puig Punço, però ja sabem el camí al Monturull per un altre dia. Gaudim per la baixada amb raquetes pel mig del bosc.

A la tornada, del coll de Dalt anem cap al pla de la LLet i la fem per un circuit de raquetes marcat amb senyals vermelles i molt trepitjat.