Alt de la Capa (2573mts-Andorra)

4 mi
December 29, 2022
December 2022

near Pal, La Massana (Andorra)

Bonica ruta per assolir el Pic Alt de la Capa, amb crampons.

EXPLICACIÓ DE LA RUTA:

Sortim des de el Coll de la Botella, per ser concret a l'escultura (Tempesta en una tassa de te).
Comencem la ruta direcció al coll Turer, seguint les marques grogues.
El camí per arribar-hi, es un corriol molt fressat, i sense cap mena de pèrdua.
Arribem al Coll Turer, i aquí, ens espera la forta pujada fins al cim.
Seguim les marques grogues, que et porten per el millor lloc.
La pujada fins al waypont (Vista al Alt de la Capa), es una pala bastant inclinada, cal anar en compte si ho fas en neu.
Arribats al waypont, parem a esmorzar i a posar-nos els crampons. Ja que en aquest punt començava a haver molta neu.
Posats el crampons fem els últims trams abans d'arribar al Alt de la Capa.
A dalt el cim trobem un vèrtex geodèsic i molt bones vistes dels cims Andorrans.
Ens fem fotos, i començem la baixada direcció al Pic de Santfonts.
Primer ens arribem al Port Negre, i seguim un tros més. Però allà si que si, vam decidir fer mitja volta, s'estava ennuvolant ens enfonsàvem molt...
Vam recular fins al waypont (Baixem per camí), on allà vam començar la baixada fins baix al cotxe.
Durant la baixada seguíem amb els crampons posats, malgrat la neu que hi havia.
Durant el tram de baixada trobem dos cartellets sobre la fauna Andorrana ( Gos d'atura, i Bruna Andorrana).
Passat el segon cartell girem cap a l'esquerra, fins arribar a la tassa de te, on havíem aparcat.

DIFICULTAT DE LA RUTA:
La ruta la considero, de dificultat moderat. Malgrat les fortes pujades amb neu, son molt cansades. I fins a dalt del cim puja molt dret.
Crec que si es fa sense neu, no hi ha d'haver cap mena de problema, perquè l'orientació és bona i no hi ha cap punt de posar les mans.

El Pic Alt de la Capa està al repte dels 100 cims escollit a partir del 1 de Juliol (llista nova).
Espero que gaudiu molt de la ruta, i si podeu aneu al Pic de Santfonts, nosaltres el tenim pendent.
Salut i bones rutes.

Inici/final de ruta.

Tempesta en una tassa de te.

Camí del Coll Turer.

PictographInformation point Altitude 7,636 ft

El Gos d'atura.

PictographInformation point Altitude 7,384 ft

La Bruna Andorrana, seguim a esquerra.