Photo of[3000's] La Besurta - La Renclusa - Portillón Superior - Pic Abadías - Aigualluts Photo of[3000's] La Besurta - La Renclusa - Portillón Superior - Pic Abadías - Aigualluts Photo of[3000's] La Besurta - La Renclusa - Portillón Superior - Pic Abadías - Aigualluts

May 5, 2024
May 2024

near es Bòrdes, Catalogne (Espagne)

[Ruta amb gossos]

⚠️ La categoritzo amb raquetes de neu-difícil per la part final del coll al pic, la resta de camí vas seguint la pujada de l'Aneto i és fàcil. També la podria categoritzar com alpinisme fàcil

🔄 Ruta circular des de l'aparcament de La Besurta, passant per refugi de La Renclusa, Portillón Superior, fent el Pic d'Abadías i baixant per estany del Saltarillo i Aigualluts

🚐 Aprofitant que podíem arribar a La Besurta amb cotxe (la pista estava oberta, sota la teva responsabilitat), hem dormit amb altres furgonetes al pla per a l'endemà pujar a fer cim

🏞️ Comencem la caminada direcció el refugi de La Renclusa. Passarem el refugi per la part de sobre per evitar tota la gent que sortia del refugi o passava per allà cap Aneto

🆙 Comencem la pujada cap al Portillón Superior, pujada de dos quilòmetres amb 800 m de desnivell positiu. Camí fet amb neu nova i amb l'ajuda de les raquetes ens ho facilita molt. La majoria de les persones que ens vam trobar eren esquiadors i anaven direcció Aneto

👇🏽 Baixem el Portillón Superior sense raquetes i un cop a baix ens les tornem a calçar per seguir mig quilòmetre més la traça dels que van a l'Aneto. Després ens desviem a l'esquerra per començar a anar direcció al coll per fer el Pic d'Abadías

🆙 Pujarem cap al coll del pic, en aquest moment obrim traça (no vam trobar ningú que hagués pujat recentment després de la nova nevada). Farem la pujada durant un quilòmetre per arribar a la cresta final

🏔️ Canviem raquetes per grampons i piolet. La cresta final és curta, però intensa (bufava molt de vent). Vam fer dos intents de pujar, perquè hi havia una aresta amb neu que no veiem clara (però no hi havia camí alternatiu) i al final la vam creuar de genolls. Arribem els tres al cim 🥳

👇🏽 Desfem cresta, tornem a posar raquetes i desfem una mica de camí per tornar a creuar la traça de l'Aneto i anar direcció Estany del Saltarillo. Baixada que es fa ràpidament amb la neu que hi ha, la gaudim

🏞️ Passarem pel costat de l'estany i seguirem una traça que trobem de grampons. ⚠️ Atenció! Hi ha un moment que deixem de seguir la traça i la baixada es complica. Millor seguir el camí i baixar per on toca

🏞️ Finalment, arribem a Aigualluts, travessem tota la plana i acabem de fer els dos quilòmetres que ens queden fins al cotxe (no seguim el camí normal, sinó agafem un alternatiu que segueix el riu)

🐶 La ruta amb neu no presenta cap dificultat per fer-la amb gossos. Sí que la part superior de la cresta, el gos ha d'estar acostumat a muntanya per poder-la fer (és exposada i s'ha d'anar amb compte). Durant el recorregut ha anat menjant neu i als Aigualluts ha pogut veure