Photo of230211 Coll de La Quillane - Serra de Mel - Llac de Calvet - Pla del Mir (Les Angles) Photo of230211 Coll de La Quillane - Serra de Mel - Llac de Calvet - Pla del Mir (Les Angles) Photo of230211 Coll de La Quillane - Serra de Mel - Llac de Calvet - Pla del Mir (Les Angles)

February 14, 2023
February 2023

•   4.7 1 review

near Le Lac, Occitanie (France)

Preciosa i original travessa entre el Coll de la Quillane i el Pla del Mir a Les Angles, passant per l'estany de la Serra de la Mel, el Pla de les Postes, l'estany de Calvet, el turo de Calvet, el Pla del Buc i corejant el Parc dels Animals dels Angles.

Tipus de recorregut: Travessa. Recorregut fet amb aproximació en autocar. Sortint del Coll de la Quillane i arribant a l'aparcament del Pla del Mir a Les Angles. ideal per programar-la grups que es moguin en autocar, i en aquest cas hi arriben amb facilitat autocars grans de 15 m. . Recorregut molt aconsellable, ja que costa trobar recorregut de travessa amb raquetes.

En aquest cas recorregut de disseny i producció pròpia a partir d'un recorregut circular al Coll de la Quillane.

Recorregut fet el dia 11/2/2023 amb les seguents condicions:
Dia assolellat pero fresc.
Neu en perfectes condicions, pols no transformada
Recorregut trepitjat amb traça oberta quasi tot el recorregut
Gruix de neu: de 20 a 50 cm.
Part del trajecte està senyalitzat.
Participants: 56

Dificultat: Baixa. Ruta d'una certa longitud per fer amb raquetes, però sense massa desnivell nio pendents gaire acusats. No presenta passos tècnics ni complicats. Com que a wikiloc no es contempla la dificultat baixa opto per posar-la fàcil, però sempre dependrà de les condicions de la neu.

Accés: Coll de la Quillane ( carretera de Mont-Lluis a Les Angles).
Arribada: Aparcament del Pla del Mir a les Angles.

Recorregut ideal per fer en raquetes, en funció de les condicions de la neu.

Descripció:
Sortim del coll de la Quillane per la pista d'esqui de fonsm tot i qeu sense les canals fins que trobem l'indicador de raqeutes qeu girem a l'esquerra. Seguirem el circuit num. 16 de raqiuetes, pujant i baixant lleugerament per dins del boscs fins arribar a la Serra de Mel. Aqui ens desviem per una pista a la dreta, Passarem pel Pla de les Postes, i seguim en diorecció al Llac de Calvet. Després d'un tram ca o'estar atents i desviar-nos de la pista per agafar un corriol traçat i indicat cap a l'estany o Llac de Calver on arribem, amb bones vistes., L'estany està nevat i congelat, Bones vistes.

Seguim a l'esquerra entre unes tanques de fusta i metal·liques despres d'un tancat de nestiar pero que te sortida a una esplanada. Just on surt la pista a la dreta nosaltres agafem el corriol qeu surt enfornt o una micva a la dreta. Puja suaument per una carena. Gairabñe dalt deixem la trça i ens desviem a la dreta per oronar el turó de Calvet on aprofitem per dinar. Seguim per la carena, baixamnt cap a la dreat per anar a recuperar el cami fins que sortim a la pista. LÑa seguim a la dreta.

Cal anar en compte que ens haurem de desviar a la dreta. Si no veu el primer camí que fira no patiu, seguint el track trobem un corriolet qeu desvia a la dretqa, amb traça i que ens porta al cami que va a la cabana del Pla del Buc, on arribem. Hem de creuar un filat de tanca de bestair i sortim a l'0ample pista qeu ens porta al Pla del Mir vorejant la tanca del Parc Animalier de les Angles. Veiem cabres, cabirols i senglars. Quan ens desviem de les tanques arribem al nucli del Pla del Mir de l'estació dels Angles, amb molt ambient d'esquí. Vistes espectaculars del Canigó i Cambre d'Aze, sobretot. Seguim una mica mes fins a trobar el bus a l'aparcament.

Recorregut preciós i molt recomanable. Us encantarà, sobretot si les condicions de neu son bones.

Per si pot interessar en cas que el grup que hagi de llogar raquetes s'aconsella fer-ho a Puigcerdà i concretament a Esports Tubosa ( gran nombre de material i amb molt bones condicions i tracte espectacular).

ALTRE INFORMACIÓ:
Aquest recorregut s'ha realitzat sobre el terreny i amb base a dos dispositius GPS, GARMIN OREGON700 i TRAIL 2 de TWO NAV. S'ha sotmés a un procés de depuració i correcció per oferir un suficient grau de fiabilitat.

Cal tenir en compte que els dispositius GPS o telèfons poden perdre el senyal en zones d'orografia complicada i desviar-se del recorregut seguit sobre el terreny.

Es considera que el recorregut aquí detallat és per seguir-lo amb GPS, que és molt necessari, per no dir imprescindible per evitar pèrdues o embarrancades.

La descripció és una orientació per on va el recorregut proposat i un petit resum dels principals llocs de pas, per saber que ens trobarem i decidir si realitzem aquesta activitat. En cap cas és una guia de la ruta.

Cal tenir en compte que sempre la dificultat sempre és subjectiva i està en base al nivell de cadascú. Partim de la base que està adreçat a muntanyencs, excursionistes i senderistes iniciats i coneixedors de la muntanya i amb condició física adequada per l'activitat a realitzar.

L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut, dels incidents que puguin succeir, dels canvis que hagi pogut sofrir el recorregut del dia de la seva realització, ni de les condicions meteorològiques en que es realitza.

Aquesta és una informació que es posa a disposició dels apassionats de la muntanya, de manera altruista, amb la finalitat de divulgar les activitats de muntanya, la natura i el territori que ens envolta, amb respecte i conservació de l'entorn.

Pla_de_les_postes

Aparcament

• Photo of perepuso
    perepuso Feb 17, 2023

Bona ruta gracias por compartir

• Photo of totnatura
    totnatura Feb 18, 2023

Està prou be, sobretot si es vol fer algo no massa exigent. La setmana passada la neu estava fantàstica, Te l'ìnconvenient de ser travessa i fa que a la gent no li vagi gaire be, pero també va be que n'hi hagi alguna ja que totes les de raquetes gairabé son circulars.