160312 L'estany de Querol des de les Bordes d'Entor

Photo of160312 L'estany de Querol des de les Bordes d'Entor Photo of160312 L'estany de Querol des de les Bordes d'Entor Photo of160312 L'estany de Querol des de les Bordes d'Entor

January 9, 2018
March 2016

•   3.7 1 review

near El Tarter, Canillo (Andorra)

Original, agradable, bonica, tranquil·la i solitària ruta des de les Bordes d'Entor que ens porta a l'estany de Querol primer i coronant després el turó que se situa sobre mateix de l'estany en una zona amb molt bona vista sobre les estacions d'esquí de Soldeu i el Tarter així com amb els Pessons al fons. Seguim el camí que porta a la Tossa d'Entor tot i que molt abans ens desviem a la dreta al trobar el rètol de l'estany de Querol. Més amunt quedarien les basses de Salamandra, a les que cal afegir entre anar i tornar uns 90 minuts minuts més ja que el desnivell es notable i amb algun tram de pendent fort.

Recorregut que el qualifiquem de fàcil, pel curt que és , encara que el desnivell està per sobre dels 400 m. i amb alguna rampa notable. Es pot fer com un nivell d'iniciació a les raquetes però em de tenir en compte que es una zona poc concorreguda pel que és provable que si fa poc que hagi nevat, ens tocarà a obrir traça, ja que no trobarem gaires marques ni fites. Només hi ha un indicador a la sortida i un altre a la desviació cap a l'estany de Querol.

En teoria el recorregut te marques grogues en format de ruta d'estiu però poques marques hem trobat.

Es considera que els recorregut penjats a Wikiloc són per seguir-los amb GPS, cosa que es recomana portar, ja que no es es pot garantir el seguiment del recorregut sense aquest aparell i passar-nos de llarg algun trencall. L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut només amb la descripció, que en cap cas és una guia de la ruta. En aquest cas portar el GPS és quasi be imprescindible.

Cal tenir en compte que és un recorregut amb baix risc d'allaus, així com el que puja a la Tossa d'Entor.

Recorregut fet d'anada i tornada tot i que en dos o tres trams el recorregut de pujada i baixada difereixen sensiblement sobretot en la part inferior del recorregut.