120325 Sorteny - Estany de l'Estanyó

Photo of120325 Sorteny - Estany de l'Estanyó Photo of120325 Sorteny - Estany de l'Estanyó Photo of120325 Sorteny - Estany de l'Estanyó

November 23, 2017
March 2012

near Les Sobiranes, Ordino (Andorra)

Bonic i exigent recorregut linial, d'anada i tornada majoritàriament, fora d'alguns trams que es diferencien una mica la puajda de la baixada; que va de l'aparcament de Sorteny fins l'estany de l'Estanyó, remuntant primer la vall de Sorteny, fins poc abans d'arribar al refugi i remuntant la vall de l'Estanyó arribant fins l'Estany, amb molta neu acabada de caure el que ho va complicar i que fins i tot va fer dificil de veure on estava l'Estany.

Accés: Aparcament del Parc natural de Sorteny a la carretera que va del Setta a l'estació d'esquí d'Ordino.

Recorregut amb trams pendents una mica exigent, no massa aconsellable com a iniciació a les raquetes però que no presenta més dificultat que els desnivell i el pendent, pel que el qualifiquem de moderat perque requereix haver fet raquetes abans i una certa condició física, tot i que això depen bastant de l'estat de la neu.

Breu descripció: Sortim de l'aparcament de Sorteny, al costat de la caseta d'informació del parc, primer per pista ample que puja de manera molt suau. A l'arribar al costat del riu la pista puja fent llaçades però just en el primer revolt la deixem i seguim per un bonic corriol a tocar del riu amb traça oberta i que retorna més amunt a la pista, per on continuem pujant i passem pel jardí botànic.

Poc abans d'arribar al refugi de Sorteny, ens desviem a la dreta creuant el riu Sorteny per un petit pont amb baranes metàl·liques i remuntem suaument fisn a trobar la vall i el rierol de l'Estanyó. A partir d'aqui anirem pujant de manera continuada alternant trams de bosc amb clarianes. per la Pleta de Llomar. A partir de la cota 2100 el bosc desapareix i comencem a veure més propers els de pics de la Serra de l'Estanyó que tanquen la vall , fins arribar a veure la petita cubeta una mica per sota nostre on està colgat de neu l'estany de l'Estanyó. Pasisatge magnific.

Començarem a perdre altura fent un tomb per baixar primer per l'altre cantó de la vall, però retornat a la traça una mica més avall. Anirem baixant coincidint majoritàriament amb el cami de pujada, ja que la traça està feta, tot i que més avall en desviem per anar més propers al riu, obrint traça nova, dins del baosc. Al fons de la vall retrobem la traça de pujada i veiem a l'altre cantó del riu el refugi de Sorteny poc abans de creuar el riu de Sorteny pel mateix pont que a la pujada i seguirem la pista fins l'aparcament passant primer pel jardí botànic i sense fer la drecera del riu que haviem fet al pujar, anant per la pista fins l'aparcamewnt , ara ja amb la neu més toba.

Recomanable portar GPS. L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut només amb la descripció, que és orientativa i en cap cas una guia del recorregut.

Sorteny

jardi_botànic

• Photo of JFMP
    JFMP Jun 25, 2019

Una ruta preciosa en el mes de Junio

• Photo of totnatura
    totnatura Jun 25, 2019

Cambia mucho de invierno a verano. Igual tambien puede haber variaciones en el trazado de la ruta, ja que en invierno si hay mucha nieve no necesairmente coinciden las trazas con el camino de verano.

• Photo of alexReus
    alexReus Dec 1, 2019

bona tarda!
    desde el cim es pot baixar esquian bé? ho te plans que s'ha de remar?

Moltes Gracies!

• Photo of totnatura
    totnatura Dec 2, 2019

No vam arribar al cim , pero d'allà adalt tot te pendent. La part baixa, arribant a sorteny es planera, pero te una mica de pendent. No crec que s'hagues de remar gaire.