[100CIMS] El Pedró dels Quatre Batlles dsd Tuixent-La Vansa amb raquetes

Photo of[100CIMS] El Pedró dels Quatre Batlles dsd Tuixent-La Vansa amb raquetes Photo of[100CIMS] El Pedró dels Quatre Batlles dsd Tuixent-La Vansa amb raquetes Photo of[100CIMS] El Pedró dels Quatre Batlles dsd Tuixent-La Vansa amb raquetes

March 7, 2024
March 2024

near Tuixén, Catalunya (España)

El Pedró dels Quatre Batlles és un cim de 2.386 m i sostre comarcal del Solsonès. Es troba a la divisòria d'aigües entre el Cardener i el Segre, i té una gran visió sobre la Serra del Cadí, Pedraforca, gran part dels Pirineus, i bona part de la Catalunya Central, terres de Lleida i segons sembla, es pot veure el Mont Caro en dies molt clars. No té la forma d'un pic que destaqui de manera notòria, sinó que apareix com una més de les suaus ondulacions que formen la carena de la serra. Al vessant nord destaca la Tossa Pelada de 2.379 m, una ondulació semblant al Pedró i separada pel Prat de l'Orri.

El seu nom fa referència al fet que allà hi conflueixen quatre termes municipals: els d'Odèn (SW) i la Coma i la Pedra (SE i E) del Solsonès i els de Fígols i Alinyà (W) i la Vansa i Fórnols (N i NE) de l'Alt Urgell. I un pedró és el nom amb què es designava la pedra o el munt de pedres que es posaven per a indicar els límits d'un terme o d'una finca.

INICI I LOGÍSTICA
La ruta comença a l'estació d'esquí de fons de Tuixent - La Vansa. Per accedir-hi, cal anar primer a Solsona, prendre la C-462 en direcció a Sant Llorenç de Morunys i seguir fins a Coll de Port. Passat el coll, trobem el trencall a ma esquerra que ens porta fins a l'estació d'esquí (indicat). Trobareu un gran aparcament per deixar-hi el vehicle.

Forfait per accedir als circuits de raquetes: 7€
Lloguer de raquetes:12,50€
Servei de bar obert fins a les 15:30 (però millor arribar a les 15:00 h)

ITINERARI
La ruta, que comença a l'estació d'esquí nòrdic de Tuixent - La Vansa, passa per la Cabana del Pastor (3.4 km), per la Tossa Pelada (4.4 km), pel Pedró dels Quatre Batlles (5.1 km), pel Refugi de l'Arp (9.7 km) i arriba de nou a la sortida

En ser una sortida amb raquetes i amb un gruix de neu considerable, el track de la ruta pot variar d'un any a l'altra. A les pistes de fons de l'estació d'esquí, el camí ja ve marcat per la mateixa pista. Dins del bosc, s'ha cercat l'itinerari més adient segons la neu acumulada i els arbres trencats.

Fer especialment esment a tres parts de la ruta:
1. El tram entre els wp05 i wp07 circula pel bosc, per una zona anomenada Clots de Rebost, de fàcil transitar i molt agradable de fer.
2. La pujada a la Tossa Pelada, des del wp08 al wp11, es fa pel dret, per una drecera. Primer pel bosc i més endavant per la carena de la Serra del Port del Comte. Requereix cert esforç degut al pendent i l'arribada al cim és alliberadora.
3. La baixada des del Pedró (wp13) fins a trobar la pista del Prat Llong (wp15) es fa per un barranc molt suau, que arriba fins a una zona anomenada la Bòfia. El vàrem trobar amb una tufa impressionant de neu verge i la baixada va ser gaudidora.

Una ruta amb raquetes de neu per accedir al Pedró dels Quatre Batlles d'una manera gens habitual.

Photo of00 Sortida. Estació esquí de Tuixent. Pujar pel Tallafocs Photo of00 Sortida. Estació esquí de Tuixent. Pujar pel Tallafocs

00 Sortida. Estació esquí de Tuixent. Pujar pel Tallafocs

PictographTree Altitude 6,883 ft

PictographMountain hut Altitude 7,070 ft

10 Trobada de traces més bones. Seguir pujant

11 Tossa Pelada. Cim

13 Pedró dels Quatre Batlles. Cim

Photo of14 Baixada pel mig del barranc i del bosc de la Bòfia. Photo of14 Baixada pel mig del barranc i del bosc de la Bòfia. Photo of14 Baixada pel mig del barranc i del bosc de la Bòfia.

14 Baixada pel mig del barranc i del bosc de la Bòfia.

17 Cruïlla de pistes. Seguir cap a l'esquerra per la Pista del Prat Llong

18 Seguir recte per la pista.

PictographMountain hut Altitude 6,365 ft

21 Ending. Estació esquí de Tuixent

• mercefarreserra Mar 7, 2024

Una ruta molt bonica, un cim amb vistes esplèndides!!
    Baixada per una torrentera dins del bosc amb neu pols, que ha sigut una delícia!!