100 cims Tosa de Braibal

April 16, 2017
April 2017

•   5 2 Reviews

near Sant Miquel d'Engolasters, Escaldes-Engordany (Andorra)

Un cop en Andorra la Vella, per la carretera principal, arribarem a una rotonda que agafen la primera sortida cap a l'Engolasters.

Un cop arribem a l'esplanada del pàrquing de engolasters, continuem uns quants cents de metres mes fins que en un revolt trobarem un segon aparcament. Ací deixem el cotxe.

Aquesta sortida és el segon intent que fem per temes de mal temps. Avui va la vençuda.

Travessem la carretera i ens enfilem per una pista molt bé mantinguda. De seguida trobem la primera font (no tractada), és la font de les Ordigues.
Poc després passem per un tunel petit (uns 50 m) i en sortir tenim la possibilitat d'anar a un mirador que hi ha a la dreta (recomanable però que nosaltres no vàrem anar, ja que ho vàrem fer l'anterior vegada).

Seguint aquesta pista ens trobarem 2 fonts més: Font de les Molleres i Font dels Corralets (aquesta última amb una caseta d'informació i un lloc de pícnic.

A partir d'ací, la pista es converteix en llarg corriol que va pujant de forma contínua fins a arribar al coll Jovell. En aquest coll hi ha moltes opcions per fer però nosaltres volem anar cap a La tosa del Braibal, axis que escollim la pista que surt a la nostra esquerra i que comença amb una forta pujada.

Fins ací no hi trobem neu. La pujada és forta i molt llarga. Combina trossos de Bosc i de clarianes.(del km 2 fins al cim cap al km 5,6). Ara ens trobem neu i en alguns trossos ens hem de posar les raquetes.

En una de les clarianes, us trobareu un pla (que acaba amb un canvi de vall) que us permetés veure l'objectiu. Ull perquè es veuen 3 turons i com és natural el nostre és l'últim dels tres (dreta). Ho dic perquè sembla que esta força a prop però és un trencacames fins a arribar al cim.
Per aquest sentit ho he catalogat com Difícil.

A dalt del Cim les vistes són espectaculars. Mireu els vídeos que he fet.

Per baixar desfarem tot el camí. Ara les raquetes ens la posarem quasi tot el temps de la baixada fins al Coll Jovell per anar molt més segur. El desnivell a estones es important.

Aquest cop hem tingut un temps acceptable i ha valgut la pena pujar a aquest llarg pic (per la contínua pujada i el trencacames que hi ha).

Parking ctra engolasters

Font de les ordigues

PictographBridge Altitude 5,430 ft

Tunel

Font de les molleres

Font dels corralets

Coll Jovell. Desvio esquerra.

100 cims tosa de braibail

• Photo of gorka's
    gorka's Mar 29, 2018

Malgrat quedar-nos a prop del cim hem disfrutat molt de la ruta. Dura per la seva pendent, i dura per la quantitat de neu que ens hem trobat.

• silviabc3 Aug 26, 2021

Moltíssimes gràcies per compartir!!

• Photo of PIPOLINDOBCN
    PIPOLINDOBCN Aug 30, 2021

@silviabc3 gracies per la valoració. M'alegro que to hagis passat molt be amb la ruta.
    Endavant !!!! Salut i porrons plens de vi bo !!!!