Ushuaia: Isla Martillo i volta per les Islas de Tierra del Fuego

Photo ofUshuaia: Isla Martillo i volta per les Islas de Tierra del Fuego Photo ofUshuaia: Isla Martillo i volta per les Islas de Tierra del Fuego Photo ofUshuaia: Isla Martillo i volta per les Islas de Tierra del Fuego

17.39 nm
-95 ft
December 3, 2019
November 2019

near Almirante Brown, Tierra del Fuego (Argentina)

Excursió en veler realitzada amb l'empresa Paludine.

Una hora de trajecte en cotxe fins a Bahía Almanza, on embarquem en el veler amb el mateix nom. Durant el trajecte fins la Isla Martillo ja veiem pinguins per l'aigua caçant, albatros, petrels gegants i més ocells de la regió. Ja a la illa i de ben aprop observem l'activitat de pinguins de Magallanes, Gentoo i fins i tot una parella de pinguins Rei que porten pocs anys integrant-se. Una foca lleopard descansa impassible a la platja voltada de les seves pròpies preses. A un centenar de metres mar endins fins i tot un parell de petrels fotent-se les botes amb algun pobre pinguí. Al cap d'una hora emprenem la tornada donant la volta pels canalets de les illes de Tierra del fuego, una meravella de contrasts de colors. Saludem a un pobre guanaco rei d'una de les illes, ja que es devia extraviar fugint d'algu i portava dos anys sense saber que podia tornar a nadar. Per últim envoltem un illot per veure també de ben aprop una colònia de lleons marins. En total unes 4 hores de navegació.

Molt recomanable ja que bona part (i quasi sempre fa vent) vas a vela, amb màxim 8 persones de passatgers més 2 de tripulació, ho fa una experiència espectacular pel que es va a fer, en comptes d'anar amb un catamarà a rebossar de turistes. L'empresa és seria, i val 65€ (només 5 més que el barco gros).