Stuttgart: creu de Birkenkopf i Bismarckturm (torre Bismarck)

Photo ofStuttgart: creu de Birkenkopf i Bismarckturm (torre Bismarck) Photo ofStuttgart: creu de Birkenkopf i Bismarckturm (torre Bismarck) Photo ofStuttgart: creu de Birkenkopf i Bismarckturm (torre Bismarck)

2 hours
April 20, 2014
April 2014

near Stuttgart, Baden-Württemberg (Deutschland)

Ruta pels voltants de la ciutat, intentant evitar l'asfalt. Comencem prop de l'estació de tren central. Agafem el carrer Theodor-Heuss i aviat arribem a la zona del parc Karlshöhe. Anem pujant tot veient vinyes al vessant SE, fins que arribem a dalt. Seguim en la mateixa direcció passant pel carrer Hasenbergsteige, que aviat es converteix en pista forestal, fins que arribem a una font. Pugem el corriol de darrera la font fins trobar la carretera. La creuem i entrem a la zona de Birkenkopf.
Aquest turó va ser on van portar les runes de molts edificis de la ciutat que van ser destruïts durant la II guerra mundial. Durant la guerra, 53 missions de bombardeig aliades van destruir més del 45% de Stuttgart, i gairebé tot el centre de la ciutat. Entre 1953 i 1957, 1,5 milions de metres cúbics dels enderrocs es van traslladar al turó, que es va traduir en augmentar l'alçada uns 40 metres. Al cim hi ha moltes façanes recognoscibles d'edificis en ruïnes. També hi ha una creu amb una placa on es recorda les víctimes. Realment impactant.
Baixem del turó per un marge i agafem el camí de Hohlweg, passant pel costat d'una zona esportiva, i el camí de Hofackerweg, fins arribar a un carrer. El creuem i seguim fins arribar a la torre Bismarck. Hi ha bones vistes tant a la ciutat com a la plana de l'atra banda de la ciutat.
Hi ha moltes torres repartides arreu d'Alemanya i en territori de l'antiga Prússia (ara part de Dinamarca , França , Polònia i Rússia) en homenatge a Bismarck. Va ser el primer ministre de Prússia i el primer canceller alemany. Es pot visitar.
Baixem cap al centre passant pel parc Stadtgarten.