Santpedor Ermita de Lurdes carena

January 24, 2021
January 2021

near Santpedor, Catalunya (España)

Santpedor Ermita de Lurdes carena

El recorregut que us proposem es una visita a les ruïnes de l’ermita de la Mare de Déu de Lourdes i la seva carena de corriolades, xaragalls i pistes dretes pero amb unes vistes privilegiades de la comarca i a les que si pot accedir per varies vessants tant la dels veïns de Callús, Súria, Castellnou pero totes tenen el seu encant.

Enfilem cap al mirador de Montserrat, dipòsit i anem a buscar el corriol del Petri Tools que ens portarà a buscar el enllaç cap a les Valls i els Tolls passat per el Saltant de Cogoma que creuarem per anar a esquerres cap al corriol pla que porta de la casa de Vilatorrada a buscar la pista que ens ha de portar a trencall dels Safranassos (Masia en ruïnes i finalment oblidada per terrible incendi del 28 de juliol de 1983) i aquí cara amunt ens porta al inici de la carena i a Lurdes.

Seguim de tornada gaudint de la baixada per la carena de dret i no us preocupeu gaire del track que al final arribareu a baix segur a les vinyes i anem a buscar el en cimentat per sortir a la pista direcció Callús i en una corba a esquerres trobareu un corriol que enfila dret a un pal elèctric, aquí iniciem una tornada per els corriols alts dels camps i estalviar-nos la pista aquí vosaltres trieu pero val la pena seguir , el que si us podeu estalviar es el bucle del corriol TC19 que surt al recorregut perquè estan tallant pins i es brut. Això ens portarà a l’entrada del Clot de les ànimes , el ermot i el RC per sortir al camí dels Tolls on hem passat fa una estona, la tornada final la farem per sota per la pista de la Mina del Toll del Xuclador i buscant l’arribada amb uns últims corriols Noah i súper Noah i alguna sorpresa més ens deixarà al inici de la ruta.

Recordeu deixar el bosc igual o millor de com ens l’hem trobat i cuidem-nos tots plegats.