Refugi Vents del Cadí- Empedrats- La Boixassa- Adou del Bastareny

Photo ofRefugi Vents del Cadí- Empedrats- La Boixassa- Adou del Bastareny Photo ofRefugi Vents del Cadí- Empedrats- La Boixassa- Adou del Bastareny Photo ofRefugi Vents del Cadí- Empedrats- La Boixassa- Adou del Bastareny

March 23, 2018
March 2018

near Bagà, Catalunya (España)

Ruta circular que surt del Refugi Vents del Cadí i puja cap els Empedrats i el Bullidor de la Llet seguint el PR-125.
El track no passa pel Bullidor de la Llet, sí per la bifurcació on comença el caminet que hi va, uns 200 metres d'anada i tornada al camí principal.
Seguint pel PR-125 passem per la Cascada dels Empedrats i la resta de salts més petits.
Més amunt arribem a la Font Gran d'Escriu, d'aigua molt bona, i al prat proper al Refugi de Sant Jordi, on cal prestar atenció i no agafar el GR-107 que també hi passa, sino que s'ha de girar a l'esquerra i allunyar-se del Refugi.
Seguint pel PR-125 arribem de seguida a la Font del Faig, i més endavant, després de passar sota les cingleres del Cap de la Boixassa arribem al Pas de la Boixassa, el punt més alt del recorregut.
Sempre seguint el PR-125 baixem de cop fins el Coll de la Pelosa, amb molt bones vistes al Cadí y Pedraforca.
100 metres més avall del Coll de la Pelosa deixem per primer cop el PR-125, que gira a l'esquerra sortint de la pista. Cal continuar sobre aquesta pista que va fent zigazagues, en total 10, fins arribar a la casa de Molnells, passar de llarg uns 200 mts i arribar a la pista que vé a l'esquerra des de l'Adou del Bsstareny.
Un cop arribats al Pont de l'Adou, es pot visitar la cascada, a 20 mts, i també el neixement del Riu Bastareny, seguint un caminet de 200 mts d'anada i tornada al pont.
Per acabar, només cal seguir la pista forestal durant 2 kms, fins arribar al punt on ens trobem de nou amb el PR-125 de tornada al Refugi Vents del Cadí. Aquí es pot retallar una miqueta seguint el PR 50 metres o es pot fer tota la volta al Turonet de l'Hostalet seguint la pista forestal per anar a parar igualment al Refugi.

PictographMountain hut Altitude 4,236 ft

PictographWaterfall Altitude 6,413 ft

Font Gran d'Escriu.

Freixe Font del Faig. Refugi de Sant Jordi.

Font del Faig.

Pas de la Boixassa.

PictographWaterfall Altitude 6,229 ft

Adou del Bastareny.

PictographMountain hut Altitude 6,175 ft

• Photo of miguel angel castro
    miguel angel castro Aug 2, 2020

Ruta realizada, aunque sin señal en el.mobil, gracias a las explicaciones de la ruta y a su buena señalizacion.
    Muy buenas vistas. Exigente por el desnivel pero merece mucho la pena.