PENEDÈS. 10K La Ràpita - Muntanyans

Photo ofPENEDÈS. 10K La Ràpita - Muntanyans Photo ofPENEDÈS. 10K La Ràpita - Muntanyans Photo ofPENEDÈS. 10K La Ràpita - Muntanyans

56 minutes
March 22, 2022
March 2022

near La Ràpita, Catalunya (España)

La Ràpita - Cal Claramunt - Les Mases - Riu Foix - Les Masuques - Sant Esteve - Les Casetes de can Llopart - La Ràpita

Ruta circular de 10 quilòmetres amb començament i final a població de la Ràpita. La ruta ens portara per pistes de terra i asfalt creuant camps de vinyes i boscos fins l'ermita de Muntanyans. La ruta té uns 200 metres de desnivell acumulat i es apta per fer en BTT, caminant o corrent.

Començarem la ruta al carrer Muntanyans, anirem per pista de terra fins al camp de futbol i d'allí fins Cal Claramunt pel lateral de la carretera N 340. Creuarem Cal Claramunt i anirem a trobar el riu Foix a l'alçada de les Mases que ens quedaran a l'esquerra del camí. Seguirem a la dreta per pista de terra vorejant la llera del riu per creuar-lo una mica més endavant a l'esquerra i seguir una pista de terra enmig de les vinyes. Anirem seguint la pista fins arribar a les Masuques. En aquesta petita població anirem a buscar una pista asfaltada fins a l'ermita de Sant Esteve. Es tracta d'una ermita romànica del segle IX al costat d'un pont d'epoca romana que creua una riera. Seguirem endavant en direcció a les casetes de Can Llopart, passant pel seu costat per anar a creuar la línea de FFCC Tarragona - Barcelona i la carretera nacional N 340. Girarem a la dreta per anar a trobar una pista asfaltada a l'esquerra que en 400 metres ens portarà fins dalt d'un turó on hi ha l'ermita de Muntanyans. Tornarem a baixar pel mateix camí que ens ha dut dalt i seguirem per l'antic traçat de la carretera nacional fins arribar a la Ràpita i al punt d'inici de la ruta.

PictographFountain Altitude 689 ft

La Ràpita

A

PictographFountain Altitude 627 ft

Les Masuques

PictographBridge Altitude 574 ft
Photo ofErmita romànica de Sant Esteve, pont romà Photo ofErmita romànica de Sant Esteve, pont romà Photo ofErmita romànica de Sant Esteve, pont romà