Montserrat Sta Cecilia-Sant Jeroni (1204m)-Sant Benet i GR fins Santa Cecilia

Photo ofMontserrat Sta Cecilia-Sant Jeroni (1204m)-Sant Benet i GR fins Santa Cecilia Photo ofMontserrat Sta Cecilia-Sant Jeroni (1204m)-Sant Benet i GR fins Santa Cecilia Photo ofMontserrat Sta Cecilia-Sant Jeroni (1204m)-Sant Benet i GR fins Santa Cecilia

November 23, 2016
November 2016

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

Iniciem el nostre recorregut des del Monestir de Santa Cecillia situat a la carretera BP1103 que va del Monestir de Montserrat a Can Massana, situat a 700 metres d'altitud.
Creuarem la carretera i anirem a buscar la Canal de Sant Jeroni pel GR 172 en direcció Can Massana i uns metres més endevant ens desviarem del GR per un camí ben fressat que ens durà a la font de la Teula, situada en mig del torrent de Sant Jeroni, com a referència podem prendre la linia de la llum que puja en aquella direcció i hi trobem torres metàl·liques.
Cap a mitja canal deixarem unes marques blaves que ens conduirien a la Canal del Pou de Glaç (canal del mejillón) i a la Teresina on hi trobem la ferrada que porta el mateix nom.

Veure:

Seguim per la part esquerra del canal fins un petit coll on continuem d'esbiaix cap a l'ermita de Sant Jeroni i ja, un cop allà fins el cim (1204 m)
Desfem el camí de baixada i un cop a l'ermita de Sant Jeroni girem a la dreta per un camí ben marcat que ens baixaran direcció al Monestir de Montserrat per tot un seguit d'escales obrades a la muntanya.
Després de perdre uns trescents metres de desnivell i l'alçada de l'ermita de Santa Anna prenem el GR que puja del Monestir i va en direcció Can Massana passant en breu per sota l'ermita de Sant Benet, el Pla de la Trinitat i pels peus del Cavall Bernat.
Bona ruta circular on podem posar a prova les cames en la pujada per la canal i ens permetrà disfrutar del paisatge en la seva tornada circular, o bé trotar una miqueta atès que el terreny suavitza el seu desnivell al seu pas per l'ermita de Sant Benet.