Montsagres de Paüls i d'Horta

September 14, 2020
September 2020

near Paüls, Catalunya (España)

Per arribar al punt de sortida d'aquesta ruta, us recomanem seguir les indicacions d'accés al poble que us porten fins a l'Ajuntament de Paüls. I, des de la plaça Major, agafar el carrer Montsagre, que us conduirà a l'entrada del cementiri on podreu aparcar el cotxe còmodament. Un cop heu arribat a aquest indret, cal agafar la pista forestal que us durà al primer dels objectius: el Montsagre de Paüls. L'itinerari a seguir és molt visible, així que no té pèrdua. El desnivell és important, sobretot fins arribar a l'abeurador que hem fotografiat. No obstant això, a l'estiu, la pujada és molt agraïda perquè és bastant ombrívola. Un cop hem assolit la primera fase d'aquest itinerari, cal seguir en direcció al Montsagre d'Horta, que es situa relativament a prop. I, des d'allà, cal continuar fins al Coll de la Gilaberta. Entre aquests dos punts passareu pel tram més elevat de la ruta, que compta amb una altitud que supera lleugerament els 1.000 metres. Cada encreuament està perfectament senyalitzat i, el darrer, és el que ens indica l'inici del descens i retorn al poble de Paüls des del coll anteriorment esmentat.