Montjuïc per corriols (Pl. Espanya- Castell del Port - Castell de Montjuïc - Pl. Espanya)

August 28, 2015
August 2015

near Sants-Montjuïc, Catalunya (España)

Ruta mig asfalt mig de muntanya per Montjuïc. Sortim de la pl. Espanya per Av. M. Cristina - Av. Francesc Ferrer i Guàrdia - carrer del Polvorí - carrer del Segura. A partir d'aquí agafem un corriol paral·lel al c/ dels Jocs del 92 , enllacem pel c/ del Foc- c/ dels Ferrocarrils Catalans, on deixem el centre La Bàscula a l'esquerra per agafar un corriol que serpenteja (de fet, se n'entrecreuen diversos) i ascendeix fins als vestigis de l'antic castell del Port (*), des d'on podem veure en picat el Fossar de la Pedrera. Cal anar amb compte perquè és damunt d'un penyasegat.

Contiuem per un corriol cap avall que ens porta al carrer Via Sant Lluís, que més que un carrer sembla un camí flanquejat per arbres. Quan vira a la dreta, seguim recte però per camins entre uns jardins i vegetació poc cuidats, vorejant per l'esquerre la mateixa via que seguíem. A la nostra dreta, amunt i a uns quants metres, queda el passeig del Migdia. Resseguim uns corriols empinats que menen just al mirador del Migdia (un lloc on molta gent sol anar a contemplar la posta de sol). Pel Mirador, entrem a la zona del castell, i el recorrem envoltant-lo per la ruta marcada per l'Ajuntament. Baixem pel carrer del Castell, travessem el Passeig del Migdia i prenem un camí de grava i pedres cap avall, i després un corriol fins que travessem el carrer del Dr.Font Quer i ens trobem de cara els Jardins de Mossèn Cinto Verdaguer. Resseguim el carrer dels Tarongers avall fins a arribar a l'avinguda Miramar, que deixem de seguida per tombar a la dreta i agafar un camí de grava. Passem pel costat del camp de futbol del carrer Margarit (per la banda de dalt), i per un camí de ciment que fa ziga-zaga arribem al passeig de l'Exposició. El resseguim fins al passeig de Santa Madrona, i tombem pel carrer Lleida fins al Paral·lel.

(*) Castell del Port (font: Wikipedia):
L'any 1987, en una excavació d'urgència, es documentà l'existència d'un poblat ibèric, on actualment s'ubica el Castell del Port, a la banda oest del Fossar de la Pedrera, en concret a la part més alta de la zona prospectada -turó del Castell i la terrassa que l'envolta- àrea que ha estat menys afectada per l'erosió. Les úniques estructures arqueològiques constatades en el decurs de la intervenció és la documentació d'un mur fet en sec i aprofitat en època molt recent. Per les seves característiques constructives es podria relacionar amb el poblat ibèric de Montjuïc.