Gorg i masia de les Vendranes, Salt del Cortopio i Salt de la Guineu

Photo ofGorg i masia de les Vendranes, Salt del Cortopio i Salt de la Guineu Photo ofGorg i masia de les Vendranes, Salt del Cortopio i Salt de la Guineu Photo ofGorg i masia de les Vendranes, Salt del Cortopio i Salt de la Guineu

October 4, 2020
October 2020

near La Bauma, Catalunya (España)

Ruta circular que tant es pot fer corrent, a peu o en bici i que, si el temps ho ha fet possible, permet gaudir de 3 bonics salts i gorgs d'aigua. La volta transcorre per darrera la cinglera de Vacarisses i permet observar el parc natural de l'Obac i el massís de Montserrat. La sortida comença al nucli urbà de Vacarisses, al carrer del Pou (antic carrer d'Alfons Sala).

Per sortir del poble ho haurem fet passant pel costat de la residència d'avis i haurem agafat una pista durant aproximadament 1 km fins trobar aquesta cruïlla on prenem el corriol de la dreta

Al pla dels ginebrers hi trobem 3 possibles camins per agafar. Prenem el del mig que baixa pel Serrat dels Ginebrers

En el camí de baixada trobarem una cruïlla a l'esquerra. No l'agafem. Seguim el corriol a la dreta i de seguida trobem el mas en runes de Lleonard.

PictographRuins Altitude 1,381 ft

Si ens ve de gust podem deixar un moment el camí per acostar-nos a veure el Pou de Lleonard

Pou de Lleonard

Després d'observar-lo, tornem enrera per reprendre el camí

PictographWaterfall Altitude 1,355 ft

Gorg de les Vendranes

Pocs minuts després arribem al Gorg de les Vendranes, dins del Torrent de les Vendranes

Després de gaudir d'aquest bonic gorg, reprenem el camí, el qual s'enfila amunt. Cal creuar la riera.

Masia de les Vendranes

Un lloc preciós. En aquest punt deixem el corriol i agafem la pista, en direcció esquerra.

Uns 300m després d'haver deixat la masia la pista es bifurca. La de la dreta porta a la carretera de Rellinars. Prenem la de l'esquerra.

Aproximadament, al cap d'1 o 1,5 km d'haver deixat el mas, cal deixar la pista si volem apropar-nos a veure el Salt del Cortopio. Seguir el corriol que surt a la dreta del camí.

De seguida trobem aquest toll d'aigua, però encara no hem arribat al salt del Cortopio

Cal seguir endavant i pujar 2 estadis més. Ho fem pel mateix lloc per on baixa l'aigua. En època de fortes pluges, no només ens mullarem els peus sinó que també pot costar pujar-hi. Cal anar amb compte.

PictographWaterfall Altitude 1,319 ft

Salt del Cortopio

Som al Salt. En aquest cas amb força aigua al toll però poca saltant. Desfem el camí i tornem a la pista principal, cap a la dreta

Aigua baixant del torrent del Cortopio. Creuem el rierol i seguim endavant per la pista

Seguim la pista fins que trobem un camí ample a l'esquerra. L'agafem. Primer és ample i després es va estrenyent, amb una forta pendent fins arribar abaix al torrent, a la riera de les Vendranes.

Un cop som a la riera, cal anar a l'esquerra, riera amunt. És fàcil mullar-se els peus, tot depèn de la quantitat d'aigua que baixi

PictographWaterfall Altitude 1,224 ft

Un cop arribats al salt i gaudir del lloc, cal tornar enrera però no desferem tot el camí. La tornada al poble és, en aquest cas, per la pista de Can Còdol

En finalitzar el descens de la riera, arribem a la pista. Sota la masia de Can Còdol. Agafem la pista en direcció esquerra. Tenim 2-3 km de pujada

La trobem seguint la pista amunt

Arribats en aquest punt, podem seguir la pista avall fins al poble o bé, podem baixar al poble per un corriol amb bones vistes del poble de Vacarisses i de la Torrota i Montserrat. Jo he agafat el corriol a la dreta.

En arribar a aquest punt, tenim l'opció d'acostar-nos a la Torrota (seguir recta endavant per la carena, 10-15 minuts caminant) o bé, baixar cap al poble pel corriol de l'esquerra. En aquest cas, he baixat directament al poble.

• Photo of Marla46
    Marla46 Apr 14, 2021

Molt bonica i fàcil de seguir, millor fer-la a principis de tardor per veure tots els salts d'aigua!