El Puig d'en Cama (Reus-Almoster- Puig d'en Cama-La Selva-Reus)

Photo ofEl Puig d'en Cama (Reus-Almoster- Puig d'en Cama-La Selva-Reus) Photo ofEl Puig d'en Cama (Reus-Almoster- Puig d'en Cama-La Selva-Reus) Photo ofEl Puig d'en Cama (Reus-Almoster- Puig d'en Cama-La Selva-Reus)

June 1, 2020
June 2020

•   5 2 Reviews

near Reus, Catalunya (España)

El Puig d'en Cama (718 m), talaia del Camp.
Aquest cim arrodonit, visible des del tot el Camp, presideix al nord d'Almoster la primera cadena muntanyosa que s'alça davant dels contraforts de la Mussara i de l'Albiol. Representa l'avançada dels majestuosos relleus de les Muntanyes de Prades i s'erigeix com un mirador excepcional.

Sortim de Reus des de la plaça Almoster i anem cap a la part alta a trobar el carrer de Vinebre i el camí de Castellvell.
Camí Antic de Castellvell, o de la Mineta de Martorell. Passem pel pont sobre les vies del tren i seguim direcció nord. Arribem a la urbanització El Pinar. Trenquem a la dreta pel carrer del Conflent i al final fem cap al Camí dels Cinc Ponts. El seguim cap al nord i de seguida passem el Barranc de Santa Anna i, tot seguit, el Barranc del Picarany.

Travessem el Barranc del Picarany i continuem pel Camí dels Cinc Ponts, direcció nord. Al cap d'una estona el camí va girant direcció nord-est, fins desembocar al Camí de Castellvell a Almoster. El seguim per la dreta i en un no-res fem cap a la riera de la Quadra (riera d'Almoster).

Seguim riera amunt, encarats a Almoster, i al cap de poc deixem la riera per un camí, a l'esquerra, que puja al poble (hi ha una gran antena).
Almoster. Ara anem cap a la part alta del poble. Trobem un pal indicador. Aquí tenim dues opcions iguals de bones, ja que les dues es tornen a trobar més endavant. Per la dreta (direcció al cementiri) agafaríem un camí que va a passar a prop del Mas d'Alimbau (gran masia noucentista, que malgrat només comunica amb Almoster, està dins el terme de la Selva). Prenem el carrer que tenim enfront a la nostra esquerra, i que puja decididament, per anar a trobar el Camí de Les Serres.

Camí de les Serres. El seguim direcció nord, sempre en pujada. Passem pel costat d'un gran dipòsit d'aigua i continuem amunt. Trobem indicacions d'altres camins (Mas del Víctor) i nosaltres continuem sempre pel principal. Arribem a un punt que se'ns ajunta per la dreta l'altre camí que surt del poble i va pel Mas d'Alimbau. Seguim recte al nord per fortes pujades. Les vistes del Camp s'han obert i ja són magnífiques.

Bifurcació amb pal indicador del Camí de les Serres. El deixem per agafar per la nostra dreta un camí ample amb dos cadenats consecutius. Passem la primera tanca pel costat i, sense passar la segona, ens enfilem per un camí ample que surt a mà esquerra en forta pujada. És el camí per anar al Puig d'en Cama. El seguim bona estona amb pujades constants, i algun replà, i quan ja som pràcticament al peu del pujol viem dos camins. El de l'esquerra s'enfila dalt el cim on trobem el punt geodèsic. L'altre camí de la dreta és el que segueix la carena i va fins a l'ermita de Sant Pere. Aquest, l'agafarem després que hàgim fet el cim.

Cim del Puig d'en Cama, una talaia amb unes vistes magnífiques si fa un dia clar (avui no tenim sort, ja que està cobert per la boira). Desfem camí i baixem fins al trencall que hem trobat al peu. Ara seguim el camí carener cap a llevant, amb constants baixades i pujades. Cal parar compte ja que trobem trams força descompostos.

Ermita de Sant Pere de la Muntanya, de la Selva del Camp. Veiem una edificació molt ben conservada i tot el voltant arranjat de nou. L'entorn és molt bonic i les vistes des de l'ermita també són impagables.
Per baixar tenim dues opcions: la pista cimentada (amb molts revolts i marrades), o bé el Camí de Sant Pere, que baixa directe. Triem aquest de més ràpid. La primera meitat és una autèntica trialera molt tècnica que et fa estar molt atent on poses els peus. Després surt a una pista cimentada, ja fins al poble. Just abans d'arribar passem per l'inici del famós Camí del Rec.

La Selva del Camp, a la rotonda de la carretera de Vilaplana. Anem per la dreta i de seguida trobem, a la nostra dreta, el Camí Nou de Sant Pere (pista) i el Camí Vell d'Almoster, que s'inicia en el mateix punt. Deixem el Camí de Sant Pere i seguim pel Camí Vell d'Almoster direcció a ponent. Aquest camí va passant entre conreus i al cap d'un parell de quilòmetres desemboca a la carretera d'Almoster a la Selva. El poble el tenim a tocar.

Girem per la carretera cap al sud, direcció a la Selva, i baixem tota una llarga recta. Quan la carretera gira a llevant, veiem que cap a ponent surt un camí ample de terra. Es tracta del Camí de la Selva que puja des de Reus. El seguim, direcció oest. Més endavant trobem una bifurcació. Recte a ponent és cap a Castellvell. A la nostra esquerra, cap al sud, marxa el Camí de Reus a la Selva (al cap de poc també trobaríem la bifurcació del Camí d'Aixemoreres, que va al Burgar).
Seguim recte, direcció a Castellvell, i arribem a la riera de la Quadra. A la riera, estem en el mateix lloc que ja hi hem passat de pujada. Aquí finalitzem al track ja que el mòbil ens diu que la bateria s'ha esgotat.

Podem baixar fins a Reus pel mateix camí que hem pujat (Camí dels Cinc Ponts) i també tenim altres opcions: Camí de Reus a la Selva, Camí del Barranc de Sant Miquel, Barranc del Picarany... Als disset quilòmetres que ens marca la ruta, caldria afegir-n'hi tres o quatre més fins a Reus, depenent de la ruta triada.

Camí Antic de Castellvell

Camí de Castellvell a Almoster

Camí de Castellvell a Almoster. El seguim per la dreta i en un no-res fem cap a la riera de la Quadra.

Riera de la Quadra

Riera de la Quadra (riera d'Almoster). Seguim riera amunt, encarats a Almoster,

Almoster. Anem cap a la part alta del poble.

Bifurcació Camí de les Serres

Camí de les Serres

Unió de dos camins

Camí del Puig d'en Cama

Quan ja som pràcticament al peu del pujol viem dos camins. El de l'esquerra s'enfila dalt el cim on trobem el punt geodèsic. L'altra camí de la dreta és el que segueix la carena i va fins a l'ermita de Sant Pere. Aquest, l'agafarem després que hàgim fet el cim.

Cim del Puig d'en Cama, una talaia amb unes vistes magnífiques si fa un dia clar.

Ermita de Sant Pere de la Selva

Ermita de Sant Pere de la Muntanya, a la Selva del Camp. Veiem una edificació molt ben conservada i tot el voltant arranjat de nou. L'entorn és molt bonic i les vistes des de l'ermita també són impagables. Per baixar tenim dues opcions: la pista cimentada (amb molts revolts i marrades), o bé el Camí de Sant Pere, que baixa molt directe.

La Selva del Camp, a la rotonda de la carretera de Vilaplana. Anem per la dreta i de seguida trobem, a la nostra dreta, el Camí Nou de Sant Pere (pista) i el Camí d'Almoster.

Carretera d'Almoster a la Selva. El poble el tenim a tocar. Girem per la carretera cap al sud, direcció a la Selva, i baixem tota una llarga recta.