Photo ofColl de Bracons - Sant Bartomeu de Covildasses - Pic de l'Àliga - Coll de Bracons Photo ofColl de Bracons - Sant Bartomeu de Covildasses - Pic de l'Àliga - Coll de Bracons Photo ofColl de Bracons - Sant Bartomeu de Covildasses - Pic de l'Àliga - Coll de Bracons

June 27, 2020
June 2020

near Joanetes, Catalunya (España)

Sortida des del Coll de Bracons cap el collet de Sant Bartomeu. Allà deixem el camí que porta al Puigsacalm (a la dreta) i el que porta al Pic de l'Àliga (a l'esquerra i que és per on tornarem) i agafem el camí que baixa el coll per l'altre vesant. El camí no està marcat però és fàcil de seguir. Un cop a la vall travessem els prats cap a l'ermita de Sant Bartomeu de Covildasses.

Seguim en baixada per la pista que passa davant l'ermita, passant en alguns punts pel costat de rierols i del riu Ges (a l'estiu es pot aprofitar per fer una banyadeta). A uns 2,5 kms trobarem l'indicador a l'esquerra que marca el camí de pujada cap el Pic de l'Àliga. Novament no hi ha marques però es segueix sense problemes, si bé al principi hi ha un tram que es fa per dins el rierol i despista una mica. Al capdamunt del coll trobarem l'altre indicador per fer el tram final d'uns 250 mts de pujada al Pic de l'Àliga.

Un cop fet el pic baixarem pel mateix camí fins el coll i seguirem en direcció a Bracons pel camí que passa pels collets de Joan i Gallina fins al de Sant Bartomeu.