17-05-2009 - XIII Caminada Serralada de Marina

May 17, 2009
May 2009

near la Conreria, Catalunya (España)

Començarem a caminar des de l'entrada de la urbanització Mas Corts, a la Conreria. Pujarem pel camí asfaltat uns 500 metres fins trobar la pista forestal que ens portarà fins a una explanada on creuen diferents camins. Agafarem el de la dreta un trosset fins trobar un altre a l'esquerra que ens portarà fins a la Font del Ferro. Anirem ara cap a la font de la Teula, i des d'allà cap a l'esquerra, ens enfilarem per un corriol, força costerut que ens portarà al coll de Castell Ruf. Girem cap a la dreta, passant pel costat del Dolmen fins a una altra cruïlla, que agafarem a la dreta fins trobar dos camins amples. Tornarem a agafar el de la dreta fins arribar a un corriol, que des de la nostra esquerra, i en suau pendent, ens durà fins a una altra rampa. Arribarem a un punt elevat i amb bones vistes. Baixarem fins trobar un corriol curt, però dret que ens portarà fins el Turó de Galzeran, on ens esperarà un bon esmorzar i on podrem gaudir alhora d'unes magnífiques vistes del mar, el Maresme, les dues serralades i la Plana Vallesana.

Un cop recuperades les forces, baixarem per la pista ampla en direcció cap a la font de la Mercè, on es trobarà un altre control de pas i avituallament. D'allà agafarem direcció cap ‘el Mortirolo', coneguda pujada pels mountainbikers de la zona. Abans d'arribar a les rampes fortes trobarem un camí a la dreta de la pista, que, transversalment ens portarà a connectar amb un altre que puja de Sta. Maria de Martorelles cap a Can Girona. Des d'aqui ens enfilarem cap el Coll Mercader i després cap el Pessebre Vivent de Martorelles. Un cop al dipòsit d'aigua (on trobarem un altre control) agafarem un camí que ens farà arribar a l'antiga font de Can Puig, avui dia desapareguda.

Amb molt de compte travessarem la carretera de la Roca i entrarem al polígon, fins trobar un camí net i sense asfaltar que ens portarà al pont de vianants per sobre del riu Besòs. Un cop allà anirem cap a la Plaça de Catalunya, destí final de la Caminada 2009, passant per sota de la via del tren i el carrer Berenguer III.