VIA NIÑO PARABOLT - ENLLAÇANT RUTA TOUR VIGNEMALE

Photo ofVIA NIÑO PARABOLT - ENLLAÇANT RUTA TOUR VIGNEMALE Photo ofVIA NIÑO PARABOLT - ENLLAÇANT RUTA TOUR VIGNEMALE Photo ofVIA NIÑO PARABOLT - ENLLAÇANT RUTA TOUR VIGNEMALE

October 21, 2014
October 2014

near Baños de Panticosa, Aragón (España)

La ruta comença remontant la Vall d´Ara. Divendres sopem al refugi de Bujaruelo i caminem una hora fins la Cabaña d Ordiso, on fem nit.
Dissabte pel matí continuem endinsant-mos per la vall, passant la cabanya d'Ara, i afrontant pendents de forta inclinació que ens deixen al peu de la pared de la Marmolera, un impressionant circ glaciar. Ens porta un temps localitzar l inici de la via, doncs el terreny es abrupte i hem de anar sortejant glaceres, és tard i decidim fer la via al dia següent. La aproximació amb tot el material ha sigut dura. Afrontem la via Niño Parabolt el diumenge de matí, després d haver fet vivac a 2800 m, tot aprofitant la meteo benigna que ens acompanya.

L´escalada es compon de 11 llargs de una mitjana de 50 m, amb graduació
principalment IVº . Distancia variable entre parabolts i reunions ben
equipades, encara que a alguna falta un mailllon. Impressionant ambient
d alta muntanya i roca de qualitat vairable.

Arribem al coll previ a la pujada al Montferrat i seguim un tram de
cresta en direcció cap al Vignemale, tot buscant trencar a la dreta per
a poder baixar per la glacera en direcció al refugi de Bujaruelo.
Després d una llarga marxa de uns 15 km arribem a les 12 h al parking

18-OCT-14 16:02:37

• Photo of Pakodelic
    Pakodelic Nov 12, 2014

Os gusto la via? que jo sepa sois de los primeros repetidores

• Photo of fradnand78
    fradnand78 Nov 12, 2014

Hola Pako, la verdad es que nos gustó mucho. Tiene una protección correcta para el grado que tiene, si bien nos costó encontrar el inicio de la via y en algun momento no veiamos la continuidad. La verdad es que es una via en un ambiente impresionante.Enhorabuena

• Photo of Pakodelic
    Pakodelic Nov 12, 2014

Gracias por tu video y tu track! Si hay k estar al lloro para no perder el rumbo en la via, rapelando tambien, tengo k volver a hacerla sin lastre de bolts y taladro, baterías y tal, nos pegamos un buen curro la verdad, yo solo hice de porteador hasta pie de pared y en pared, asegure y esas cosas. Los k de verdad se lo curaron fueron el Crestas y el Joan Lluis, unos fieras. Me alegra ver k alguie la repita k el currazo no haya sido en vano. Sexo, roka y descontrol!