صعود و فرود یکروزه و زمستانی دیواره بیستون برای اولین باربهمن ماه 1400

Photo ofصعود و فرود یکروزه و زمستانی دیواره بیستون برای اولین باربهمن ماه 1400 Photo ofصعود و فرود یکروزه و زمستانی دیواره بیستون برای اولین باربهمن ماه 1400 Photo ofصعود و فرود یکروزه و زمستانی دیواره بیستون برای اولین باربهمن ماه 1400

Experts only
March 9, 2023
February 2022

near Shahrak-e Bīsotūn, Kermānshāh (Iran)

صعود و فرود کامل زمستانه دیواره بیستون
صعود از مسیر میانی وبیاد مسعود و فرود از مسیر المپیک
بیستم بهمن ماه سال 1400
این صعود تقدیم میشود به روح پرفتوح شهدای قهرمان مدافع سلامت
ــــــــــــــــــــــــــــــ
تا بحال توفیق داشته ام و بهمراه دوست گرامی آقا مسعود بنیادی عزیز دیواره بیستون را تا قله در زمستان 2 بار صعود کنم بار اول سال 97 و از مسیر قرار گاه آن صعود انجام گرفت و در آن برنامه فرود و بازگشت از مسیر کوهپیمایی میشه ری انجام پذیرفت ولی این بار صعود دیواره بیستون از مسیر میانی انجام گرفت و در ادامه فرود بصورت فنی و از مسیر المپیک طی 19 مرحله فرود تا کف دیواره انجام پذیرفت

مسیر المپیک را امسال باتفاق آقا مسعود جهت فرود کامل از دیواره بیستون آماده کردیم و چون تا قبل از این کارگاهی جهت
فرود از قله بیستون تا کف دیواره وجود نداشت می توان گفت این صعود و فرود در زمستان برای اولین بار است که انجام می پذیرد

در ادامه گزارش کوتاهی از این برنامه تقدیم می شود:
صعود از پای دیواره بامدد از خداوند بزرگ ساعت 7 و سی دقیقه صبح بیستم بهمن ماه 1400 آغاز شد و بترتیب مسیرهای میانی ، غار میانی و مسیر تازه گشایش یافته بیاد مسعود را تا قله بصورت کُرده ای ضربدری صعود کردیم یکی از مشکلات مسیر میانی در زمستان اینست که بدلیل اینکه این مسیر در سایه قرار گرفته و سهمیه دریافت نور آن کم است برف و یخ های طول مسیر آب نشده بودند واین موضوع باعث بطئی شدن حرکت می شد و چالش های مخصوص به خود را داشت ولی بیاری خدا ساعت 1 بعدازظهر میعاد گاه عاشقان قله پرابهت و سرفراز بیستون را زیارت نمودیم وبعد از صعود قله طبق برنامه قبلی مسیر فرود از مسیر المپیک انتخاب شده بود و طی 19 مرحله فرود و طی کردن مسیرهای فنی برنامه ساعت 7 شب به پایان رسید
همونطور که میدانید الان در حدود دو سال است که ویروس منحوس کرونا در جهان شیوع پیدا کرده و جان بسیاری از انسانها و همکاران بنده را گرفته است و کادر قهرمان کشور در مقابل این ویروس منحوس بخاطر نجات جان انسانها مجاهدت و جانفشانی های فراوانی کردند
من بعنوان عضو کوچکی از کادر بزرگ درمان بهمراه همطناب عزیزم آقا مسعود بنیادی این صعود را تقدیم میکنیم به روح بلند همه شهدای مدافع سلامت و کادر قهرمان درمان و خانواده های محترم این عزیزان از دست رفته
امیدوارم روح بلند شهدای قهرمان مدافع سلامت تا ابد در آرامش و شادی قرار بگیرند
در پایان تشکر ویژه از حاج علی اسماعیلی دارم که از ابتدای صبح تا پایان برنامه ما با دوربین تله زوم این صعود را تصویر برداری نمودند و همیشه یار و یاور وپشتیبان همه کوهنوردان بوده و هستند
و همینطور افتخار میکنم به همطنابی پیشکسوت گرامی آقا مسعود بنیادی عزیز که در سن 60 سالگی با قدرت تمام و مثال زدنی دیواره بیستون را در این زمان کوتاه و با رکورد یازده ساعت و نیم در زمستان صعود و فرود کامل نمودند
نادر منتظریانی

سلام و درود در خدمت شما هستم

• Photo of esmat alibabaiyyy
    esmat alibabaiyyy Nov 13, 2023

من با گوشی مسیر کوتاهی رو امتحانی ثبت کردم اما ..ثبت عمومی نشده...لطفا شماره بزارید..من از شماراهنمایی بگیرم