Piràmide Canal de l'Aigua via Bio-desagradable (Vallter)

Photo ofPiràmide Canal de l'Aigua via Bio-desagradable (Vallter) Photo ofPiràmide Canal de l'Aigua via Bio-desagradable (Vallter) Photo ofPiràmide Canal de l'Aigua via Bio-desagradable (Vallter)

June 30, 2022
June 2022

near Setcases, Catalunya (España)

Es deixa el cotxe a la corva de la Coma de l'Orri per remuntar-la i desviar-nos per la tartera fins a peu de via. El primer parabolt el trobem a uns 5 metres del terra, a uns 20-25 metres a l'esquerra d'una petita "cova".

Via fàcil prou equipada, i pujadeta de grau segons ressenya. No vam utilitzar res extra a excepció d'un parell de bagues. Portar cintes exprés llargues per evitar rossament de corda. S'ha d'estar atent als passos que posa V, ja que són flanqueigs a la dreta que no es veu el parabolt fins que no hem intuit el pas.

El descens el fem remuntant dos collets i baixant per l'esquerra de la via caminant. Un cop més o menys a l'altura de l'inici, veurem que el terreny es posa molt dret i aquí flanquejem cap a la pròpia via per evitar devallar a la dreta. Finalment veurem ja la tartera però ens barra el pas un mur de 15-20 metres. Al primer arbre que veiem ja trobem un cordino instalat per fer el ràpel.

• Photo of codina@gmail.com
    codina@gmail.com Oct 30, 2022

A peu de via no hi ha pràcticament lloc per estar-s’hi. Cal dir que la tartera final és ‘curta’ però té gairebé 500m de desnivell. És convenient tenir-ho en compte. No hem arribat a escalar.