مسیر دیواره نوردی « بسوی او » کوه فرخشاد کرمانشاه

Photo ofمسیر دیواره نوردی « بسوی او » کوه فرخشاد کرمانشاه Photo ofمسیر دیواره نوردی « بسوی او » کوه فرخشاد کرمانشاه Photo ofمسیر دیواره نوردی « بسوی او » کوه فرخشاد کرمانشاه

January 7, 2021
January 2021

near Ţāvīleh, Kermānshāh (Iran)

کوه فرخشاد – گشایش مسیر بسوی او
1395.9.24
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در راه معمول صعود به قله فرخشاد کرمانشاه در سمت راست دیواره های بکر و دست نخورده ای وجود دارد که بسیار مناسب دیواره نوردی است و این دیواره ها تا روی خط الراس این کوه امتداد دارند در پاییز سال 95 به اتفاق استاد توانمند آقا باقر عیوضی و چند نفر دیگر از عزیزان همنورد در چند جلسه مسیر دیواره نوردی را روی دیواره های منتهی به خط الراس گشایش کردیم بطول 250 متر
این مسیر از میانه های راه معمول صعود به فرخشاد شروع و تا روی خط الراس امتداد دارد و به همت استاد عیوضی شناسایی و با 14 عدد رول بولت ایمن سازی گردید

عبور از مسیر بسوی او بسیار متنوع شامل کوهپیمایی ، کار فنی ، عبور از تراورس ، کراکس ، کتیبه های سنگی ، فرود و طی نمودن خط الراس تا قله فرخشاد می باشد و برای تمرین دیواره نوردی مناسب است

خط الراس فرخشاد

arshan.azizi Feb 12, 2021

سلام عرض میکنم خدمت افتخار کوهنوردی استان
    جناب نادر منتظریانی عزیز
    همیشه کارهاتون طبق برنامه و با توضیحات کامل در مورد مسیر و مشخصات قله ها برای هر کوهنورد و همنوردی بهترین راه شناختن کوه های شهرمون و دیگر نقاط کشور به نظر من ، همیشه برفراز و مانا باشید و براتون آرزوی بهترین ها رو دارم و امیدوارم یه روز افتخار همنوردی شما استاد عزیزو داشته باشم
    باعرض معذرت جناب منتظریانی جان سوای داشتم خدمتتون اسم قله بالای آثار باستانی طاق بستان چیه و ارتفاع این قله رو میخواستم بدونم؟

Nader Montazeryani نادر منتظریانی Feb 15, 2021

درود بر جناب عزیزی ممنونم که انقدر در حق اینجانب محبت دارید و کم و اندک ما را به لطف خودتان بزرگنمایی میکنید سپاسگزار محبت شما هستم
    در مورد سوالتان قله فرعی که دقیقا بر روی آثار باستانی قرار دارد بانام قله سرطاق است و ارتفاع تقریبی آن 1750 متر از سطح دریا می باشد