Photo ofMONTSERRAT - GORRA MARINERA VIA NINONA I VIA PER DAVANT - MAGDALENA INFERIOR VIA BENSON Photo ofMONTSERRAT - GORRA MARINERA VIA NINONA I VIA PER DAVANT - MAGDALENA INFERIOR VIA BENSON Photo ofMONTSERRAT - GORRA MARINERA VIA NINONA I VIA PER DAVANT - MAGDALENA INFERIOR VIA BENSON

April 10, 2024
April 2024

near Monestir de Montserrat, Catalunya (España)

Aquestes dues vies d'escalada es troben a tocar del Pla de les Taràntules, on arriba el funicular del Monestir a Sant Joan, la qual cosa fa que el seu accés sigui molt còmode i planer. Teneir en compte que el funicular comença a funcionar a les 10.00 i acaba a les 18.00.

La via Ninona és una via de dos o tres llargs que no arriba al cim, per la qual cosa després se segueix per la via denominada Per Davant, que en dos llargs més ens portarà al cim de la Gorra Marinera. El darrer llarg és especialment bonic, amb una roca excepcional.

Del cim de la Gorra Marinera anem a trobar la instal·lació del rappel, gairebé al cim mateix, fent el descens pel vessant sud, amb dues cordes de seixanta metres, que ens porta al collet entre la Gorra Marinera i la Magdalena Inferior.

Des del coll baixem els dos o tres primers graons de les Escales de Jacob, on s'inicia la via Benson de la Magdalena Inferior, on hi ha un químic, i fem aquest bonica via, oberta el 23.06.84 per Manel Sugranyes, Pepe Guerrero i Xavi Díez, de la que cal destacar el primer llarg, amb una dificultat d'entre IV i V grau, ben assegurada amb parabolts i plaquetes pintadas de color blau cel (tot i que la pintura està força esborrada). A tocar, a la dreta hi ha una altra via, la Via Augusta, amb les plaquetes pintades de cloro verd. El següent i darrer llarg, també ben assegurada, la dificultat disminueix quelcom, IV grau. Es pot fer una reunió intermitja, però no és necessari.

Del cim de la Magdalena inferior es baixa en un rappel al coll entre aquesta agulla i l'Ullal de la Magdalena, a tocar de les ruines de l'ermita de Santa Magdalena, i ara tan sols cal tornar cap a les Escales de Jacob i el Pla de les Taràntules per tancar el circuit.