Mont Aiguille, via nornal des de La Bâtie.

Photo ofMont Aiguille, via nornal des de La Bâtie. Photo ofMont Aiguille, via nornal des de La Bâtie. Photo ofMont Aiguille, via nornal des de La Bâtie.

August 3, 2017
July 2017

near Pellas, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

Bonica escalada d´uns 300 metres de desnivell per la via normal al cim del Mount Aiguille de 2.086 metres.
El Mount Aiguille esta situat al bonic Parc Natural del Vercors – França.

Punt de sortida i arribada, La Bâtie. Per arribar-hi sortim del poble de Gresse-En-Vercors, passem pel coll de L´Allimes, i passada La Bâtie agafem a la dreta una pista forestal fins arribar a una barrera que ens barra el pas i on hi ha l´ aparcament d´un Parc Aventura.

Sortim del aparcament i agafem una ampla pista forestal que segueix direcció ponent, passem pel costat del Parc Aventura i la pista gira direcció Sud, la pista es torna camí ampla de grava i comença enfilar-se de valent, arribem a un tros planer i continuem per un bonic camí, molt ben marcat, que passa pel mig d´un preciós bosc de faigs i avets, anem guanyant alçada direcció al coll de L´Aupet, a prop del coll, el deixem per agafar-ne un altre que s´enfila directa a la base de la paret, la via d´ascens comença a l´esquerra d´una placa escrita en llatí del Club Alpí Francès. Trobem una grossa anella i un clau que indica l´inici de la via, només cal seguir les pedres polides pel pas de la gent per anar trobant la ruta d´ascens, trobem algun tram equipat amb cables i anelles de ferro i altres només amb algun paravolt per assegurar-nos, la via té uns vuit llargs de 30 metres. Sortim d´una canal a dalt la cinglera i ja només ens queda seguir pel mig d´un gran prat fins al punt més alt del cim. Gaudim d´una espectacular vista a 360 graus.
El descens normalment es fa per un itinerari diferent del de pujada, però al no trobar cap senyal o indicació per on es baixa i com que estem sols i ja no puja ningú, optem per a baixar pel mateix camí de pujada. Desprès de 10 ràpels, ens portan de nou a la base de la paret. Des d´aquí desfem el mateix camí de pujada per arribar al aparcament on tenim el cotxe.

Encara que l´escalada al cim no té cap dificultat rellevant, he posat com a dificultat tècnica, difícil, ja que tan l´ escalada de la paret, com la baixada del cim amb ràpels no estan marcades i per tal cal posar-hi atenció per no equivocar-nos de ruta. El GPS a la paret hi ha moments que no agafa senyal i no et pots refiar del track que et marca.

A part del material habitual, cal portar dues cordes de 50 metres, (hi ha un ràpel de 45 metres), i una anella de ferrada.