Mont Aiguille par la voie normale, descente par l'arche et tubulaires

Photo ofMont Aiguille par la voie normale, descente par l'arche et tubulaires Photo ofMont Aiguille par la voie normale, descente par l'arche et tubulaires Photo ofMont Aiguille par la voie normale, descente par l'arche et tubulaires

December 16, 2018
December 2018

near Richardière, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

CA:
Via normal al Mont Aiguille (III+/IV, alguns trams equipats amb cable o cadenes). Els dos primers llargs els fem assegurant, després a l'ensamble, i assegurem de nou un petit tram a la xemeneia final.
Croquis de la via (no és meu).

Descens anant a buscar el pont de roca, i enllaçant després poc abans del primer ràpel. Pel que hem vist, potser molt més còmode fer-ho per aquí (a part de més maco) ja que estalviem el tram més descompost de la part alta del corredor de descens normal. Per anar a l'arc, seguiu tot l'altipla fins al seu extrem sud, passant de llarg la baixada normal. Quan arribeu a l'extrem sud aneu baixant per un rastre de corriol (foto) fins que veureu una curta i evident canaleta que haureu de desgrimpar (foto) fins un replà bastant ample. Gireu ara a dreta sota les parets (foto) i de seguida arribareu a l'arc. Després només cal seguir el corriolet aeri enganxat a les parets (foto) fins que arribeu al corredor de la baixada normal, l'identificareu perquè a part d'evident està molt fitat. Comenceu a baixar per la roca buscant els passos més senzills i seguint fites i de seguida arribareu als ràpels.

El primer ràpel és senzill i còmode de muntar, però vigileu amb la corda doncs podeu fer caure rocs. El segon ràpel és volat, en una escletxa entre dues parets que s'enfosqueix i no veus el final de les cordes abans de llençar-t'hi, però és espectacular! Amb 2x60m s'arriba sobradíssim.

Aproximació: 2h
Ruta feta a l'octubre de 2018

----------------------------------------------------------------------

FR:

Montée par la voie normale au Mont Aiguille (III / IV, certaines sections équipées avec câble ou chaînes). Nous assurons les deux premiéres longueurs, puis on avance ensemble sauf une courte section dans la cheminée finale.

Descente par l'arche, puis on rejoin l'itineráire normal de descente un peu avant le premier rappel. A notre avis, la descente par ici semble plus confortable que la descente "normale", lorsque on evite la section plus pourrie de la partie superieure du couloir, et en plus l'arche est très joli. Por aller à l'arche, suivre le plateau sommital jusqu'a son extremité sud, en passant a cote du debut de la descente normale. Depuis là, suivre parmi les cailloux un petit "sentier" jusqu'a une cheminée de gradins qu'il fait desescalader (facile, bones prises, voir photo) pour atteindre un replat. Tourner a droite et suivre la paroi, et après quelques metres on arribe à l'arche. Après, continuer sur la vire sous les parois jusqu'a rejoindre le couloir de la descente normale. Celui est evident et avec beaucoup de cairns, il faut descendre et desescalader quelques metres pour trouver le premier rapel.

Col de l'Aupet

Rapels

• Photo of ari_dragonet
    ari_dragonet Aug 21, 2021

Felicitats oskarusan per l’explicació de la sortida i els detalls, m’ha encantat la ruta i també anar a veure l’arc!

De fet, el tipus de rutes que fas són del meu estil… segueix penjant tracks! 😊

Nota important: poso dificultat “fàcil” partint de que ja es tenen coneixements d’escalada i de muntar ràpels. Sinó, seria de dificultat “només experts”.

• Photo of osukarusan
    osukarusan Aug 22, 2021

Hola! Merci per la valoració! Me n'alegro que t'hagi agradat la ruta :) estàs per la zona de vacances o vius aquí? Si t'agraden aquest tipus de rutes, busca el blog de Pascal Sombardier o els seus llibres, són una gran font d'inspiració per les nostres sortides jeje

Per la dificultat d'aquesta ruta, totalment d'acord. És una escalada per senderistes o una passejada per escaladors... Com vaig posar Escalada al tipus de ruta, ja donc per entés que es té el coneixement :)

• Photo of ari_dragonet
    ari_dragonet Aug 22, 2021

Estava de vacances, visc a Catalunya… hi hauré de tornar 😁. Miraré el blog que em comentes, moltes gràcies!

• Photo of ratolidebosc
    ratolidebosc Feb 17, 2022

Bona ruta,
    mig visc a Grenoble i vaig descobrir aquesta agulla fantàstica l' estiu passat.
    Soc ex escalador pero aquest estiu m' hi poso i la faig.
    Busco el blog que comentes.
    Salut

• Photo of osukarusan
    osukarusan Feb 17, 2022

Hola ratolidebosc.
    Si necessites informació addicional, no dubtis en preguntar. Tinc fetes diverses de les rutes d'en Pascal i pujades aquí al wikiloc. També trobaràs més fotos i informació a camptocamp si busques l'usuari Inami, amb qui sovint anem a fer les rutes.