Grand Quayrat per l'Arête Rachou (NW) des del Refugi d'Espingo

Photo ofGrand Quayrat per l'Arête Rachou (NW) des del Refugi d'Espingo Photo ofGrand Quayrat per l'Arête Rachou (NW) des del Refugi d'Espingo Photo ofGrand Quayrat per l'Arête Rachou (NW) des del Refugi d'Espingo

August 9, 2023
August 2023

near Les Granges d'Astau, Occitanie (France)

Bonica aresta de II/III+ (amb algun tram de IV si no el volem esquivar) que ens porta a pocs metres del cim.
L'aproximació al refugi d'Espingo des de les Granges d'Astau no té cap complicació, preveniu unes 2 h màxim per arribar-hi.
Per accedir a peu d'aresta hem d'agafar al camí normal al cim i una estona abans de començar la part que va directe al coll, entre el petit i el gran Quayrat, ens desviem en sentit sud per unes tarteres.

La via comença en una vira molt evident on la roca és de color blanc.
El primer tram és bastant herbós i ens hem d'anar buscant la vida per guanyar metres. A mesura que anem pujant l'aresta ja es va definint més i podem escollir una mica per on passem. Donant així a una dificultant entre III/IV segons per on volem passar. En tots casos és de molt bon equipar amb merlets i fissures.
Prevenir bagues i un joc de tascons/friends, segons el gust. Nosaltres només hem trobat una reunió aïllada.
Roca molt bona en general, menys la part superior, quan ja quasi estem, que està trencada, però amb compte no hi ha problema.

Gaudiu de la grimpada i l'entorn, que so val, i molt!