Escalada via Dame más Gasolina al Pic Negre d'Envalira - Pic d'Envalira

Photo ofEscalada via Dame más Gasolina al Pic Negre d'Envalira - Pic d'Envalira Photo ofEscalada via Dame más Gasolina al Pic Negre d'Envalira - Pic d'Envalira Photo ofEscalada via Dame más Gasolina al Pic Negre d'Envalira - Pic d'Envalira

July 10, 2023
July 2023

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

ESCALADA: IV+, 190 m. Pic d’Envalira i Pic Negre d’Envalira per la via Dame más Gasolina (Pas de la Casa, Andorra)
9-7-2023 Sergi i Josep

Sortim carregats de l’aparcament passat el Pas de la Casa direcció cap a l’estany de les Abelletes. Per pista arribem a l’estany on agafarem un corriol a mà dreta el qual sense masses pendents fins a trobar una pista d’esquí la qual anirem seguint, sempre a munt fins a trobar a mà esquerra unes fites que ens conduiran a una tartera, que es fa prou bé, direcció a la paret que hi ha el peu de via. Tot plegat ha representat una hora i mitja d’aproximació.
Bevem ja que fa una mica de calor, ens equipem i comencem l’escalada.
Les tirades “quatre” totes són molt llargues (55-55-45 -40 ), només comentar que com que el grau no es massa alt i les assegurances són suficients és una via que no pateixes i pots gaudir en tot moment de l’entorn i dels paisatges que hi ha tant bonics. Només a la darrera tirada cal vigilar de no fer caure pedres. Es puja per una espècie de xemeneia (2 metres) on hi ha forces pedres inestables.

En 2:30h ja hem acabat la via i ara toca completar l’objectiu que és assolir els cims, però no serà fins que haguem descansat i recuperat forces.
Els cims en menys de mitja hora es fan tots dos, fem fotos i ja comencem la baixada tranquil·lament cap al cotxe. El Sergi amant de les múltiples flors que entapissen els prats, no para de fer fotos i admirar tanta bellesa.

Arribem a baix al llac i ja només ens queda arribar al cotxe.

Resum una jornada de muntanya molt bonica s’han assolit els dos cims d’Envalira per una via d’escalada on el grau de compromís i exposició són baixos. A mi particularment m’agrada molt escalar al Pirineu i arribar a dalt dels cims.

Nota: La ressenya de la via és del Col·leccionista de Vies i un cop més donar-los-hi les gràcies.