Photo ofEscalada a la via 'Du V à tire-larigot' (5c, 400m) a la Tête de la Maye (la Bérarde, Saint Christophe en Oisans, Isère, França) Photo ofEscalada a la via 'Du V à tire-larigot' (5c, 400m) a la Tête de la Maye (la Bérarde, Saint Christophe en Oisans, Isère, França) Photo ofEscalada a la via 'Du V à tire-larigot' (5c, 400m) a la Tête de la Maye (la Bérarde, Saint Christophe en Oisans, Isère, França)

December 8, 2023
August 2023

near La Bérarde, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

La Bérarde és un petit nucli de població de l'Haute Vallée du Véneon que pertany a Saint-Christophe-en-Oisans, al departament de l'Isère i a la regió d'Alvèrnia-Roine-Alps. És porta d'entrada al massís i Parc Nacional dels Écrins i punt base per fer multitud d'ascensions i escalades en aquest massís. Des del poble es pot accedir a 5 refugis de muntanya situats en diferents valls del voltant: el refugi del Châtelleret, el refugi del Promontoire, el refugi del Carrelet, el refugi Temple-Écrins i el refugi de la Pilatte.

ACCÉS: Per arribar a la Bérarde ho fem per la carretera departamental D-530 que s'agafa a la D-1091 entre Grenoble i Briançon. L'accés al poble es fa per una petita carretera de muntanya molt pintoresca i relativament estreta. Aquesta via es talla regularment a l'hivern des del poble de Champhorent a causa de la neu i de que creua nombrosos punts on hi ha caiguda d'allaus.

La Tête de la Maye es un cim de 2.516 metres que es troba damunt mateix de la Bérarde. S'hi pot pujar a peu per un camí amb un traçat sinuós i amb trams equipats amb cables, cadenes i graons. El seu vessant sud és una paret de granit molt concorreguda a causa del seu ràpid i fàcil accés i del nombre de bones vies ben equipades de fins a 400 metres. Acabades les vies podem pujar opcionalment al cim (les vies d'escalada no hi arriben) o baixar caminant pel camí equipat de la via d'ascens "normal" al cim.

A la guia d'escalada "Ecrins Oest" de Jean-Michel Cambon hi trobareu totes les ressenyes de les vies de la paret i d'altres zones adjacents. A la Bérarde hi ha un càmping i diversos establiments de restauració, també hi ha lavabos públics, fonts i un aparcament gran on es pot passar la nit amb furgoneta o autocaravana. El servei de dutxa al càmping costa 3 euros, i hi ha wifi, en el poble no hi ha cobertura.

Algunes de les vies que us recomano de la Tête de la Maye són:

- "Abbé hard" (6a, 400m)
- "Du V à tire-larigot" (5c, 400m) (el track segueix aquesta via)
- "Pujolidal" (5c, 350m)

Comptar 45 minuts d'aproximació, 4-6 hores d'escalada i 1h30' de baixada. Nosaltres en l'aproximació vam pujar pel camí del refugi del Châtelleret fins una cruïlla on et desvies a l'esquerra fins a la base de la paret. Hi ha una altra pujada des del poble més directa; just sortir de la Bérarde per la carretera direcció a Saint-Christophe-en-Oisans, i després del primer revolt a la dreta, surt un camí a la dreta que puja directament fins a la base de la paret de la Tête de la Maye. És una altra opció de durada en temps semblant.

PictographBridge Altitude 5,604 ft

Pont torrent des Etançons

Lavabos públics

Inici camí de pujada

Desviació paret

Inici via esperó (Pujolidal)

És la primera via que es va obrir a la paret i una de les més clàssiques.

Inici via 'Du Cinq a Tire-Larigot'

Du Cinq a Tire-Larigot comença uns 20 metres a la dreta d'una característica cova (balma). La via "Abbé Hard" comença just a l'esquerra d'aquesta cova. Compte a no confondre's perquè hi ha altres vies per la zona.