Photo ofEscalada a Cap del Ras (Àger, Noguera): Aproximació i descens de les vies Alkaid, Salla, Redrum, Tercer Hombre i Tope Clasic Photo ofEscalada a Cap del Ras (Àger, Noguera): Aproximació i descens de les vies Alkaid, Salla, Redrum, Tercer Hombre i Tope Clasic Photo ofEscalada a Cap del Ras (Àger, Noguera): Aproximació i descens de les vies Alkaid, Salla, Redrum, Tercer Hombre i Tope Clasic

3 hours one minute
February 6, 2024
February 2024

near Àger, Catalunya (España)

Aproximació i baixades del sector Central de les parets de Cap del Ras (Àger, la Noguera), on hi ha algunes de les vies més clàssiques de la zona, com la Redrum o la Tope Clasic.

L'accés el fem per la pista asfaltada que puja des d'Àger direcció al Parc Astronòmic del Montsec i el coll d'Ares. Abans del coll ens desviem a la dreta per la pista Nova dels Montsecs, de terra i que passa per sota les parets. Podem aparcar just on comença la pujada cap a les parets (espai per a diversos cotxes) o més endevant en alguns espais més petits al costat de la pista.

ACCÉS (20 min): Evident per una canal tartera amb fites que puja directa fins a la base de la muralla. Algunes vies com la Redrum o Tope Clasic comencen a la dreta, al peu d'un contrafort que fa la paret, i altres haurem d'enfilar-nos en aquest contrafort (passos de III a l'inici) fins a trobar el peu de via (Els Reis del Mambo, Memòria Zero, Alkaid, Salla, etc.).

DESCENS (1 hora): Algunes vies acaben al Feixant del Montsec, una feixa que hi ha a mitja paret des d'on, o bé rapelem, o bé acabem d'escalar fins el cim per algun altre itinerari o podem baixar a peu flanquejant la feixa cap a la dreta fins a trobar la canal de baixada (algun pas aeri).

Per a les vies que acaben a la part superior ens enfilarem fins a la carena del Montsec (la part final es puja caminant en molts casos) i seguirem traces de pas cal a l'est (dreta). En un moment donat cal trobar una fita que ens indica que hem de baixar uns metres per uns esglaons de roca fins a una curiosa feixa que va per sota el fil de la carena, i que seguim cap a l'est. Continuem per aquesta feixa fins a trobar un altre punt en que l'hem d'abandonar baixant per uns pendents a la dreta (si continuéssim la feixa ens trobaríem penjats a sobre la canal de baixada). Desgrimpem un parell de ressalts curts i trobem un tram amb cordes fixes que ens porta a la canal final de baixada fins a la pista (camí pendent marcat i fitat, per corriol i alguna tartera). Una vegada arribats a la pista la seguim fins on tinguem aparcat el vehicle.

Inici pujada

Photo ofInicis vies 'Tercer Hombre', 'Tope Clasic' i 'Màquina Total' Photo ofInicis vies 'Tercer Hombre', 'Tope Clasic' i 'Màquina Total' Photo ofInicis vies 'Tercer Hombre', 'Tope Clasic' i 'Màquina Total'

Inicis vies 'Tercer Hombre', 'Tope Clasic' i 'Màquina Total'

Photo ofInicis vies 'Mato Grosso', 'Salla' i 'Redrum' Photo ofInicis vies 'Mato Grosso', 'Salla' i 'Redrum' Photo ofInicis vies 'Mato Grosso', 'Salla' i 'Redrum'

Inicis vies 'Mato Grosso', 'Salla' i 'Redrum'

Inici via 'Alkaid'

Photo ofInici vies 'Els reis del Mambo' i 'Memòria Zero' Photo ofInici vies 'Els reis del Mambo' i 'Memòria Zero' Photo ofInici vies 'Els reis del Mambo' i 'Memòria Zero'

Inici vies 'Els reis del Mambo' i 'Memòria Zero'

Feixa 'Escape' (Feixant del Montsec)

Montsec d'Ares (cim-carena)

Photo ofBaixada a la dreta (feixa inferior) Photo ofBaixada a la dreta (feixa inferior) Photo ofBaixada a la dreta (feixa inferior)

Baixada a la dreta (feixa inferior)