Drecera Directíssima Pou del Gat i Cresta inèdita Serrat del Vent Montserrat

Photo ofDrecera Directíssima Pou del Gat i Cresta inèdita Serrat del Vent Montserrat Photo ofDrecera Directíssima Pou del Gat i Cresta inèdita Serrat del Vent Montserrat Photo ofDrecera Directíssima Pou del Gat i Cresta inèdita Serrat del Vent Montserrat

March 6, 2022
January 2022

near Monestir de Montserrat, Catalunya (España)

Travessa Serrat del Vent, es una cresta de les poques que podreu resseguir en la seva totalitat a Montserrat, itinerari molt poc repetit quasi inèdit. La travessa per la cresta us permet guanyar 9 agulles amb fàcils grimpades però exposades i amb poques opcions per protegir-la.
A més aquesta proposta te un doble repte, doncs per accedir al Serrat enlloc d’anar-hi pel camí del Pou del Gat el deixarem a un costat i progressareu pel mateix llit del torrent amb força grimpades intrèpides. De fet la podríem haver batejat com Directísima del Pou del Gat i Travessa Serrat del Vent, així que estic segur que quedareu mes que satisfets d'emocions intenses.
En definitiva us presentem una proposta molt completa per gaudir desde el primer moment amb grimpades, passos aeris i perspectives úniques.

CARACTERISTIQUES
Punt sortida al pàrking Degotalls: 657 metres.
Punt mes alt al Coll de la Canal Plana: 1019 metres.
Aproximació: 10 minuts.
Recorregut Directíssima Pou del Gat: 30 minuts.
Tram intermig fins guanyar el Serrat del Vent: 35 minuts.
Recorregut Travessa Serrat del Vent: 1h 20 minuts.
Retorn / descens: Canal Plana i Pou del Gat 35 minuts.
Material necessari: si ho feu en solitari amb casc serà suficient, si sou equip podeu portar corda de 30 metres i material per assegurar als segons.

ACCES E ITINERARI
Podeu deixar el cotxe al aparcament del Pou del Gat i agafar amunt pel camí homònim. De inici el torrent us quedarà a la vostra esquerra, teniu que anar pujant i just on el camí creua el torrent llavors abandoneu el camí i el deixeu a l’esquerra i progresseu pel llit mateix, uns 15 minuts desde el aparcament.

Un cop comenceu a progressar pel torrent, trobareu una desena de ressalts que podreu guanyar amb relativa facilitat, tindran un grau màxim de III. Arribareu a un punt on el llit del torrent es divideix amb dos teniu que progressar pel de l’esquerra i trobareu el ressalt final mes delicat un tram amb poca presa i llisa pel pas de l’aigua, uns 10 metres amb un grau de IV-. Si teniu sort trobareu un troc creuat per guanyar els 3 primers metres la resta es cosa vostra, un cop guanyat el ressalt de seguida us sonarà el lloc doncs el torrent s’ajunta amb el camí del Pou del Gat, uns 30 minuts.

Seguidament progressarem pel camí uns 10 minuts mes fins arribar al Camí de l’Arrel, llavors trenquem a la dreta 100 metres i arribareu al inici de la Canal Plana.

Be abans de ficar-vos a la Canal Plana doneu-li una ullada al Serrat del Vent i el seu característic Forat del Vent, us deixo foto per situar-vos.

Be ara haureu de guanyar la cresta just al coll entre l’agulla del Forat i la resta d agulles del Serrat. Tindreu que fer servir l’orientació i anar pujant per on creieu mes adient, no hi ha camí definit, seran uns 15 minuts així que no us suposarà un gran impediment.

Arribant al coll, si sou prou intrèpids deixeu el llit del Torrent i a la vostre dreta grimpar sobre roca per arribar just per dins del Forat del Vent, es un tram de +III uns 15 metres.

Un cop arribats al coll aneu a la dreta grimpant una fàcil agulla, la 2ª del Serrat i la baixeu direcció al Forat del Vent el passeu pel darrera i continueu a escalar la 1ª agulla que te una grimpada de III, dalt del cim veureu un altre agulla mes al nord però queda aïllada de la cresta. Mirant al oest (a la dreta del Serrat) tenim una fantàstica panoràmica del Serrat de les Barretines i darrera seu el Cavall Bernat, i a l’esquerra Elefant i Serrat dels Flautats.
Per baixar d’aquesta 1ª agulla recomanable assegurar desde dalt doncs te un pas delicat. Desfem la anada i tornem a guanyar la 2ª agulla que abans hem travessat. L’agulla del Forat la deixem es massa agosarada la grimpada fins dalt sense saber com baixar-la.
Ara arribats al coll continuem amunt progressant per la cresta. La resta d’agulles de la cresta tenen la seva vessant est ( a la nostra esquerra) molt exposada i amb molta timba però la vessant oest te una pendent moderada i mes assumible, idealment heu d’intentar pujar-les per la seva línea central però si no ho veieu clar les podreu flanquejar per la banda oest ( a la vostra dreta) i anar superant agulles sense patir cap complicació.
Desde el coll tenim la 3ª agulla que té una grimpada fàcil però llarga i exposada de III.
La següent 4ª agulla es potser la mes delicada perquè te algun pas de IV- i son 25 metres i qualsevol errada pot sortir car. En aquesta agulla recomano ficar-se peus de gat i el primer que obri que asseguri la resta.
La 5ª agulla te una grimpada fraccionada amb dos trams sense gaire complicació.
La 6ª agulla te un pas de -IV amb roca descomposta lo mes obvi seria aprofitar una escletxa però us recomano puja-la per la dreta a tres metres de l’escletxa on la roca es mes bona, es un pas de 5 metres verticals però desprès tomba i es puja caminant.
La 7ª agulla s’ha de fer en diagonal i anar a buscar una alzina per guanyar el cim.
Les 8ª agulla no l’escalarem per la seva línea frontal doncs es massa vertical i exposada i la flanquejarem per la base a la dreta fins a trobar on la grimpada es mes assumible.
La 9ª i última agulla es la mes petita una grimpadeta molt curta des d’on podem veure el Coll de la Canal Plana e intuir el camí de les Lluernes.

Durant tot el Serrat no trobareu cap instal•lació per assegurar, així que nomes podreu assegurar al segon i ens molts cop sobre vosaltres mateixos doncs no trobareu cap arbre que us pugui fer servei.

TORNADA
Pel retorn un cop finalitzat el Serrat estarem a tocar del Coll de la Canal Plana e intuireu molt a prop el camí de les Lluernes. Desde el Coll baixem la Canal Plana i desprès el Pou del Gat, uns 25 minuts.