Aproximación vía Laponia escalada

49 minutes
October 6, 2023
September 2023

near El Bruc, Catalunya (España)

Ruta desde El Bruc pasando por:
- Mirador del Coll de Can Maçana (0.3 km)
- Coll de Guirló (0.9 km)
- Pas de la Portella (1.6 km)
- La Tretze (2.0 km)

Accés: Aparcament de Can Maçana, situat en un coll a la carretera entre el Bruc i Manresa. Convé no deixar res al cotxe, ja que és un lloc típic de robatoris. Ara per aparcar-hi els caps de setmana i festius cal pagar 4€ (2€ si estàs federat).
Aproximació: prenem el camí direcció al refugi Vicenç  Barbé. Abans d’arribar al coll de la Portella, prenem un corriol a mà dreta i bordegem la Portella Gran pel vessant oest.La via s'inicia a l'Avenc de la Portella i és de les més repetides de l'indret,la traça hi porta.Parabolts del 8 visibles.
Orientació: A dins l'avenc de la primera tirada segurament no hi entra mai el sol.La resta de la via te orientació Oest,crec que l'hi toca el sol a partir de les 3.
Grau obligat: V+/A1e.
Material: 16 cintes exprés,estreps útils.
Horari: Aproximació 40',via 1 hora 30' i retorn al cotxe 50'.
Descens: Creuem el cim i anem a cercar una instal.lació de ràpel,bolt rovellat vinculat a una sabina ( recanvis útils ). Nosaltres hem baixat amb un sol ràpel de 60 metres però es pot fraccionar.