Aproximació paret de les Puntetes Roges. Via Tok d Keda

Photo ofAproximació paret de les Puntetes Roges. Via Tok d Keda Photo ofAproximació paret de les Puntetes Roges. Via Tok d Keda Photo ofAproximació paret de les Puntetes Roges. Via Tok d Keda

Very difficult
November 28, 2020
November 2020

near Horta de Sant Joan, Catalunya (España)

D'Horta de Sant Joan anem direcció a la carretera que porta a La Franqueta, de seguida agafem el trencant a l'esquerra que marca el camí cap el mas de Sotorres/El Ventarró, és la mateixa aproximació que es fa per anar al descens del Canaletes. Un cop passem la palanca del riu ve un tros que ens pot portar problemes pel fang. Deixarem enrere alguns trencants i girem a l'esquerra uns metres abans d'una senyal que indica Sotorres/El Ventarró, fins trobar una explanada amb un mas en runes, Era del Moreno. Pista per turismes alts. Si el nostre cotxe no és 4x4 aparcarem aquí. Continuarem per la pista en direcció al mas del Quinto. Arribats al mas del Quinto (o del Pixantó), just davant de la casa cal agafar un camí en forta pujada a l'esquerra que ràpidament es suavitza i còmodament ens porta al memorial dels bombers caiguts a l'incendi d'Horta de Sant Joan de l'any 2009, tot passant per les runes del mas de Rufalandín.
Des del memorial podrem veure les Puntetes Roges, agulles característiques i per la dreta surt un sender més desdibuixat, en direcció a la paret i al pas de les Puntetes Roges. 30' a peu de via des del mas del Quinto, comptar 5' més des de l'Era del Moreno. Fita i fletxa picada a la vertical de dues alzines característiques. Parabolt visible.
El descens es fa per l'aresta sud, cercant el pas que entre la paret i les Puntetes Roges ens retorna a peu de via. Evident i ràpid. Fites. Alguna desgrimpada.

• príncep ilercavó Jan 1, 2022

Un diedre espectacular. La resta de la via molt ben trobada per nar a buscar el diedre. Maca i ben assegurada. Roca ports, tot i que si seguim sempre la millor roca no es trenca res.
    Cal aparcar a l'era del Moreno. La pista entre l'era i el mas del Quinto ja no és de pas lliure.